شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹

علی میلانی مطرح کرد:

مستند برای دیده شدن نیاز به استفاده از زمان و مکان پخش مناسب دارد

علی میلانی

سینماپرس: علی میلانی بازیگر فیلم و سریال که در حوزه مستند نیز فعالیت داشته است از اهمیت حضور چهره‌ها و سلبریتی‌ها در کنار مستندسازان سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، علی میلانی بازیگر نمایش‌های رادیویی، تلویزیون و سینما درباره علاقه‌اش به پیگیری کارهای مستند به مهر بیان کرد: من معمولا به دلیل مشغله کاری مستندها را به شکل اتفاقی و از تلویزیون می‌بینم و بیشتر به مستندهایی که قصه دارند، هدفمندند، گره، آغاز و پایان دارند، علاقه دارم به گونه ای که طی آن، مستند به کشف شهود و رفع موانع برسد.

این هنرمند با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم‌های مستند تلویزیونی عنوان کرد: کلا هر حرکت انسانی که برای ارتقای تفکر انسان باشد خوب و پسندیده است. جشنواره‌ها هم از جمله جشنواره فیلم‌های مستند، اتفاق خوبی است که چندین دوره است رسانه آن عوض شده و به تلویزیون آمده است.

بازیگر سریال‌های «پهلوانان نمی‌میرند» و «مرگ تدریجی یک رویا» افزود: قبلا وقتی فیلم‌های مستند برگزیده در کنار جشنواره‌های دیگر و در سینما به نمایش در می‌آمد تماشاگران محدود و خاصی داشت اما ورود این فیلم‌ها به تلویزیون می‌آید، می‌تواند تماشاگران بیشتری را جلب کند.

هنرمند و بازیگر رادیو نمایش در ادامه اظهار کرد: قاب تلویزیون نه تنها برای دیده شدن مستند محدویت ایجاد نمی‌کند بلکه جایگاه خاص خودش را دارد، همانطور که با وجود آمدن شبکه‌های مختلف تلویزیونی و فضاهای مجازی، هنوز رادیو شنوندگان همیشگی خود را دارد شبکه مستند نیز جایگاه ویژه ای برای مخاطبان مستند است و می‌تواند کارکرد خود را حفظ کند.

از گویندگی مستند سیاسی تا نقش پدر در کنار زنان معتاد

بازیگر فیلم سینمایی «آشفتگی» با اشاره به تجربیات مستند خود، عنوان کرد: سال‌ها پیش گوینده شخصیت یک مستند خارجی سیاسی بودم که تجربه متفاوتی برای من بود. همچنین یک برنامه نمایشی برمبنای خاطرات مستند از زبان زنان معتاد ساخته شد، که من به عنوان بازیگر نقش پدر در کنار سایر بازیگران حضور داشتم. ما با استفاده از خاطرات و حس گویندگان آن، توانستیم تمامی رنج‌ها و احساسات واقعی راکه رخ داده بود انعکاس دهیم و سعی کردیم شنوندگان را بیشتر تحت تاثیر قرار دهیم که این نوع اجرا هم به نوبه خود خاص و قابل توجه بود.

وی در رابطه با تاثیرگذاری مستند بر افراد جامعه، عنوان کرد: من به شخصه معتقد هستم مستندها آنطور که باید اثرگذار نیستند، به مستند کمتر توجه می‌شود و چهره‌ها و سازندگان قدرتمندی پشت آن وجود ندارد و اگر اینطور بود موثرتر بود مثل فیلم‌های انیمیشنی که وقتی چند بازیگر شاخص، گویندگی شخصیت‌های آن را برعهده دارند یا تهیه‌کننده و کارگردان قوی پشت این انیمیشن قرار می‌گیرند می‌توانند جایگاه خوبی را بین بینندگان کسب کنند، مخاطب بیشتری را جذب کرده و درنتیجه به اهداف و اثرگذاری مطلوبی برسند.

این بازیگر در پایان یادآور شد: مستند برای دیده شدن نیاز به استفاده از ابزار قدرتمند دارد، این ابزار از عوامل و امکانات گرفته تا زمان و مکان پخش مناسب، وقتی فراهم باشد آنگاه یک مستند ارزشمند با اثرگذاری قابل تامل خواهیم داشت.

جشنواره مستند سیما از ۱۵ تیر با پخش مستندهای پذیرفته شده در بخش مسابقه کار خود را در شبکه مستند آغاز کرد و مراسم اختتامیه جشنواره مستند نیز در آبان ماه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.