سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵

علی جنتی:

پایان مأموریتم‌ در شورای نظارت بر صداوسیما را به رئیس‌جمهور اعلام کرده‌ام

علی جنتی

سینماپرس: وزیر اسبق ارشاد در پاسخ به ماجرای کناره‌گیری یا استعفا از عضویت در شورای نظارت بر صداوسیما گفت: به رئیس‌جمهور اعلام کردم که مدت حضور من و آقای آشنا به پایان رسیده است.

به گزارش سینماپرس، خبرهایی از پایان یافتن دوره حضور علی جنتی و حسام‌الدین آشنا به‌عنوان اعضای دولتی شورای نظارت بر صداوسیما به گوش می‌رسد؛ پیگیری‌ها از دبیرخانه شورای نظارت بر صداوسیما انجام شد و از این موضوع اعلام بی‌اطلاعی کردند.

علی جنتی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور رئیس‌جمهور و عضو حقوقی دولتی در شورای نظارت بر صداوسیما به تسنیم، گفت: دوران تصدی ما به‌عنوان عضو شورای نظارت بر صداوسیما دوساله است و این مدت در بیستم شهریورماه به پایان رسیده و به رئیس‌جمهور اعلام کردیم که ما مدت حضورمان به پایان رسیده است و برای دوره جدید، افرادشان را معرفی کنند.

وی در پاسخ به این مطلب که "برخی شنیده‌ها نامی از "علی ربیعی" سخنگوی دولت به‌جای شما می‌برند"، تأکید کرد: ما کسی را پیشنهاد نکردیم و اصلاً چنین بحث‌هایی پیش نیامده! ما فقط گفتیم و اعلام کردیم من و "حسام‌الدین آشنا" مدت‌ حضورمان در شورای نظارت بر صداوسیما تمام شده است؛ یا این مدت تمدید شود و یا فرد دیگری بگذارند. بالاخره باید اطلاع می‌دادیم، زیرا ممکن است فکر کنند این مدت یک سال دیگر ادامه دارد.

 وزیر اسبق ارشاد با ابراز اینکه "هفته گذشته هم در جلسه شورای نظارت بر صداوسیما حاضر بودم"، گفت: ما کماکان هستیم و هفته گذشته هم در جلسه شورای نظارت بر صداوسیما حضور داشتیم.

وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود "انگیزه‌تان را از دست داده‌اید، انتقادی از صداوسیما داشتید که به سرمنزل نرسیده است و خودتان استعفا داده‌اید؟ "، افزود: چنین چیزهایی نبوده است و فقط گفتیم دوره‌مان به پایان رسیده و اطلاع داشته باشند؛ انتقاد به صداوسیما همیشه وجود داشته است اما هرچه داریم به‌طور رسمی در جلسات مطرح کرده‌ایم، رئیس شورای نظارت هم اشکالات برنامه‌ها را مرتباً به سازمان صداوسیما ابلاغ کرده‌اند.

شورای نظارت بر صداوسیما نهادی برای نظارت بر سازمان صداوسیماست که براساس اصل ۱۷۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است؛ این شورا را نباید با «مرکز نظارت و ارزیابی سازمان صداوسیما» که زیرنظر رئیس رسانه ملی کار می‌کند اشتباه گرفت.

این شورا با اعضایی از نمایندگان رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی (هرکدام دو نفر) بر سازمان صداوسیما نظارت خواهند داشت؛ خط‌مشی و ترتیب اداره سازمان و نظارت بر آن را قانون معین می‌کند؛ اعضایی همچون حجت‌الاسلام اژه‌ای (قوه قضائیه ــ رئیس شورا)، محمدجواد لاریجانی (نماینده قوه قضائیه)، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی (نماینده قوه مقننه)، غلامرضا کاتب (نماینده قوه مقننه)، علی جنتی (نماینده قوه مجریه)، حسام‌الدین آشنا (نائب‌رئیس شورا و نماینده قوه مجریه) و محمدحسین صوفی (دبیر شورا) در این شورا حضور دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.