چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

غلامرضا فرجی مطرح کرد؛

اکران یک فیلم کودک در هر سرگروه‌ سینمایی در طول سال

غلامرضا فرجی

سینماپرس: سخنگوی شورای صنفی نمایش ضمن تشریح شرایط اجرای قانون «هر سرگروه یک فیلم کودک» تاکید کرد برای اکران مناسب و موفقیت فیلم‌های کودک در گیشه، نیازمند حمایت مناسب هستیم.

به گزارش سینماپرس، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره آخرین وضعیت اکران فیلم‌های کودک و نوجوان در سینماهای کشور به مهر گفت: طبق آخرین مصوبه شورای عالی اکران در سال گذشته، قرار شد تا سرگروه‌های سینمایی در طول سال اقدام به اکران یک فیلم کودک کنند، این اتفاق در حال حاضر در برخی از سرگروه‌های سینمایی انجام شده است.

وی بیان کرد: به عنوان مثال سرگروه سینمایی «فرهنگ» فیلم سینمایی «تپلی و من» به کارگردانی حسین قناعت را اکران کرده است و سرگروه استقلال قرارداد فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داسارگر را بسته است، به این مصوبه عمل کرده‌اند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به شرایط اکران فیلم کودک، توضیح داد: در حال حاضر اکران سینمای کودک اگر مورد حمایت قرار نگیرد، در میان دیگر آثار در حال اکران دیده نمی‌شود و نیازمند تبلیغات مناسب و حمایت مناسب است تا بتواند خروجی گیشه خوبی نیز داشته باشد.

وی تاکید کرد: خروجی گیشه باعث می‌شود که بتوانیم مخاطب جدیدی را برای آینده سینمای ایران آماده کنیم. البته این امر بستگی به این دارد که پتانسیل و خروجی فیلم‌های کودک و نوجوان چگونه باشد، باید آثار با کیفیت تولید شود تا این امر منجر به تربیت نسل سینماروی آینده شود.

فرجی گفت: در جلسه شورای صنفی نمایش نیز دوباره یادآوری شد تا سرگروه‌هایی که قراردادهای فیلم‌های کودک خود را ارائه نداده‌اند، هرچه سریع‌تر اقدام کنند. در میان سرگروه‌های سینمایی، سینما فرهنگ از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ فیلم سینمایی «پیشونی سفید» و «تپلی و من» را اکران کرده است.

وی ادامه داد: پردیس‌های باغ کتاب، آستارا، آزادی از جمله سرگروه‌هایی هستند که باید قراردادهای خود را به شورا ارائه دهند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره تعداد فیلم‌های کودک و نوجوان متقاضی اکران توضیح داد: تعدادی از این فیلم‌ها درخواست اکران داده‌اند که از آن جمله می‌توان به انیمیشن سینمایی «بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی اشاره کرد که صاحبان این اثر در تلاش هستند تا آن را برای ۱۳ آبان ماه روز دانش آموز و تسخیر لانه جاسوسی اکران کنند، همچنین «تورنادو» به کارگردانی جواد هاشمی نیز متقاضی اکران بود که با پردیس سینمایی زندگی قرارداد بسته است.

فرجی در پایان گفت: اگر فیلم‌های خوبی در ۶ ماه دوم سال اکران شود با توجه به آغاز فصل مدارس، بی شک با گیشه مناسبی همراه خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.