دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲

در مراسم تجلیل ازفعالان سینمای کودک فارابی مطرح شد؛

سینمای کودک مانند یک نقشه گنج‌ است که باید کشف شود

بنیاد سینمایی فارابی

سینماپرس: آیین قدردانی از پخش کنندگان، سینماداران و تهیه‌کنندگان فعال حوزه سینمای کودک و نوجوان در سال ۹۷ عصر دوشنبه ۱۵ مهر در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، آیین قدردانی از پخش کنندگان، سینماداران و تهیه‌کنندگان فعال حوزه سینمای کودک و نوجوان در سال ۹۷ با حضور دست‌اندرکاران و فعالان سینمای کودک و همزمان با هفته ملی کودک، عصر دوشنبه ۱۵ مهر در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

اجرای این مراسم بر عهده فرزاد حسنی بود. در این بخش علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد فارابی روی صحنه حضور پیدا کرد و گفت: سینمای ایران هویت متکثری دارد و سینمای کودک و نوجوان یکی از مهمترین آنهاست. سینمای کودک در سپهر سینمای کشور مانند یک نقشه گنج‌ است که باید کشف شود.

وی تأکید کرد: سینمای کودک سینمای امید و سینمای آینده ماست. یکی از اهداف برنامه امروز توجه دادن به عنصر فیلمسازی برای مخاطبان سینمای کودک در سراسر کشور است.

تابش ادامه داد: اتفاقاتی که در سینمای کودک رخ داده نیازمند حمایت و توجه سرمایه‌گذاران و سینماداران است. داستان جذاب، خانواده محور بودن، ایجاد شور و نشاط و امید در مخاطبان و استفاده از تکنولوژی روز توسط شورای سیاستگذاری سینمای کودک است.

مدیرعامل بنیاد فارابی اظهار کرد: هدفگذاری ما در بنیاد در جهت جذب مخاطبان خاموش است. در شهرهایی که در جهان زندگی می‌کنیم مفهوم شهر دوستدار کودک وجود دارد و امیدوارم سینمای دوستدار کودک را از سال آینده داشته باشیم و سالن‌های سینما و سامانه‌های پخش مجازی فیلم‌ها این عنوان را استفاده کنند.

وی با بیان اینکه توجه به طراحی تولید و حضور گروه‌های خلاق، نگارش فیلمنامه و بحث پیچینگ با حضور متخصصان در شورای سیاستگذاری سینمای کودک در دستور بنیاد فارابی قرار دارد، افزود: خوشحالیم برای شکوفایی سینمای کودک همه ارکان سینمای ایران پای کار آمده‌اند.

تابش یادآور شد: بر اساس رصد و پایشی که مرتبا انجام داده‌ایم سال ۹۹ سال پرباری برای سینمای کودک و نوجوان خواهد بود. ۱۵ فیلم در حال تولید و ۱۳ فیلم آماده اکران هستند.

سپس قدردانی از فعالان برگزیده سینمای کودک در سال ۹۷ انجام شد. در ابتدا و در بخش بهترین سینماهای دوستدار کودک، پردیس سینمایی چهارباغ اصفهان، پردیس سینمایی آزادی و پردیس سینمایی کورش به ترتیب عناوین سوم تا اول پرمخاطب‌ترین سالن‌های اکران فیلم‌های کودک در سال ۹۷ را کسب کردند.

در بخش قدردانی پخش‌های فعال سینمای کودک، از داریوش باباییان مدیرعامل پخش شکوفا فیلم، پخش فیلمسازان موعود با مدیریت حبیب اسماعیلی و غلامرضا فرجی مدیر پخش حوزه هنری به ترتیب به عنوان رتبه‌های سوم تا اول بهترین پخش کننده‌های فیلم کودک قدردانی شد.

سپس از حامد جعفری تهیه‌کننده انیمیشن «فیلشاه» به عنوان پر فروش‌ترین فیلم کودک و نوجوان در سال ۹۷ تجلیل شد.

جعفری در این بخش گفت: با آقایان ریانی و صارمی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ساخت یک فیلم همکاری داریم که امیدوارم تجربه موفقی باشد.

در ادامه قدردانی از سیدجواد هاشمی تهیه‌کننده «پیشونی سفید ۲ و ۳» به عنوان تهیه‌کننده برتر سینمای کودک در سال ۹۷ قدردانی شد.

وی در این بخش از مراسم تصریح کرد: باید دست سرمایه‌گذاران سینمای کودک را بوسید. متأسفانه به آن‌ها کمتر توجه می‌شود و آن‌ها به همین دلیل کمتر وارد گود می‌شوند.

قدردانی از سازمان مردم نهاد سامانه اردویی مدارس و قدردانی از مجید فولادوند مدیرعامل پردیس سینمایی کیان به عنوان فعال‌ترین سالن سینمایی در اکران‌های دانش‌آموزی در سال ۹۷ از دیگر بخش‌های این مراسم بود

بخش ویژه مراسم نیزاختصاص به قدردانی از چند خانواده شهید مدافع حرم داشت. در این بخش از محمدمتین قاضی‌خواهی محمدیاسین و نهال فرزندان شهید مهدی قاضی‌خواهی، ملیکا رفیعی و مبینا رفیعی فرزندان شهید محمدرئوف رفیعی، سیدکاظم حسینی برادر سیدمحمد حسینی قدردانی شد.

در پایان این مراسم و در قالب هفته فیلم کودک، فیلم «منطقه پرواز ممنوع» برای حاضران نمایش داده شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.