دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲

ویژه برنامه‌های روز جهانی کودک در چهارمین روز؛

پخش چهار انیمیشن به همراه نقد وبررسی

انیمیشن فرفره

سینماپرس: شانزدهم مهر روز جهانی کودک و چهارمین روز از هفته ملی کودک با عنوان «کودک، صلح، بازی و نشاط» نام‌گذاری شده است.

به گزارش سینماپرس، در این روز علاوه بر برگزاری ویژه‌برنامه‌های روز جهانی کودک در سراسر کشور برنامه‌هایی نیز از سوی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و دیگر سازمان‌ها و نهادها برای کودکان تدارک دیده شده است.

بر همین اساس در چهارمین روز از هفته‌ی ملی کودک نمایش دو پویانمایی «زری‌ زری، کاکل زری» اثر مهین جواهریان و «ماه من، ماه ما» به کارگردانی محمد ناصری از تولیدات کانون و «فرفره» به کارگردانی شیوا ممتحن و «این سو و آن سو» به کارگردانی لیدا فضلی از تولیدات مرکز گسترش مستند تجربی، در کنار برگزاری جلسه نقد و بررسی این فیلم‌ها با حضور انیماتورهای آثار و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون ساعت ۱۵ در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون در خیابان حجاب تهران از جمله این برنامه‌ها است.

همچنین بازدید از گنبد مینا در بوستان آب و آتش در سه سانس برای اعضای مرکز علوم و نجوم و دیگر مراکز کانون از جمله برنامه‌هایی است که برای این روز تدارک دیده شده است.

آیین اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقه نقاشی «شهری که من دوست دارم» با حضور شهردار و اعضای شورای شهر تهران و مدیرعامل کانون در نگارخانه صبا از دیگر برنامه‌های این روز است.

سالن زنده‌یاد عباس کیارستمی واقع در بنیاد سینمایی فارابی نیز در این روز با نمایش فیلم سینمایی «قطار آن شب» در ساعت ۱۷ از علاقه‌مندان به سینمای کودک و نوجوان پذیرایی می‌کند. این فیلم پیش‌تر پروانه زرین ویژه داوران، پروانه زرین بهترین فیلم کودک و دیپلم افتخار جایزه ویژه دبیر جشنواره را از آن خود کرده بود.

نمایش فیلم خاطره‌انگیز «سازدهنی» به کارگردانی امیر نادری در ساعت ۱۸ همین روز در موزه سینما برای علاقه‌مندان نمایش داده می‌شود.

علاقه‌مندان به تئاتر نیز در چهارمین روز هفته ملی کودک شاهد سه اجرا هستند. «زندگی در اعماق اقیانوس» در شیفت صبح ویژه کودکان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب، تئاتر «گل باقالی به مدرسه می‌رود» روبروی مرکز تئاتر کانون در محوطه پارک لاله و «قیچی که دنبال کار می‌گشت» در گنبد مینا از فعالیت‌های نمایشی این روز به شمار می‌آید.

برپایی کارگاه‌های هنری و فرهنگی شامل کتاب‌خوانی، معرفی سرزمین، قصه‌گویی، بازی و سرگرمی، نمایش خلاق، نقاشی، سفال‌گری و کاردستی و اریگامی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده این روز هستند.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۳ تا ۱۹ مهر ۱۳۹۸ با شعار «آینده ساختنی است» در سراسر کشور در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.