دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴

روی آنتن شبکه مستند؛

رونمایی از مستند «محروم روی گنج» در «به اضافه مستند»

به اضافه مستند

سینماپرس: مستند «محروم روی گنج» در جدیدترین قسمت از فصل سوم برنامه «به اضافه مستند» به روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

به گزارش سینماپرس، جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «محروم روی گنج» از شبکه مستند پخش خواهد شد. در این قسمت و پس از پخش مستند، غلام‌محمد زارعی، نماینده مردم شهرستان بویراحمد و دنا و شایان نادری فعال اجتماعی و جهادی مهمان برنامه خواهند بود و به بررسی شرایط فعلی استان کهگیلویه و بویراحمد، محرومیت‌های این منطقه و ظرفیت‌های موجود آن خواهند پرداخت. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

مستند «محروم روی گنج»، یک فیلم اجتماعی از محرومیت‌های استان غربی کشورمان، کهگیلویه و بویراحمد، در عین برخورداری از منابع غنی نفت و گاز، مراتع و ... است و درد و دل‌های مردم این منطقه را به تصویر کشیده است. این مستند با همکاری گروه عکاسان و مستندسازان جهادی و به کارگردانی یاسر عرب در مرکز فرهنگی میثاق تولید شده است و روایتی متفاوت و نشنیده از شرایط مردم بومی این منطقه را به تصویر می‌کشد.

استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های غربی کشورمان است که دارای سرزمینی مرتفع و کوهستانی است. این استان به سرزمین آبشارهای خروشان و استان چهار فصل کشورمان معروف است که در آن گردو، عسل طبیعی، ماهی قزل آلا و مرکبات به وفور یافت می‌شود. در بعضی مناطق آن از جمله یاسوج، به تازگی میدان‌های نفتی و گازی بزرگی کشف شده ‌است که نفت فوق سبک داشته و میزان ارزش آن بسیار مقرون به صرفه ارزیابی شده‌ است. این استان علیرغم این منابع غنی دارای محدودیت‌هایی است که در مستند محروم روی گنج به تصویر کشیده شده است.

مستند «محروم روی گنج» برای اولین بار از تلویزیون پخش می‌شود و در برنامه «به اضافه مستند» رونمایی خواهد شد. این قسمت از برنامه روز سه‌شنبه ۱۶ مهرماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۱۷ مهر ساعت ۹ و جمعه ۱۹ مهر ساعت ۱۳:۳۰ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت ۲۰:۳۰ به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.