سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴

در قاب شبکه مستند؛

معرفی صنایع استراتژیک ایران در مستند «سینماصنعت»

شبکه مستند

سینماپرس: تهیه‌کننده برنامه «سینماصنعت» بیان کرد مستندسازان می‌توانند به رونق تولید کمک کنند.

به گزارش سینماپرس، علی خسروی تهیه‌کننده برنامه «سینما صنعت» با بیان اینکه مستندسازان می‌توانند به رونق تولید کمک کنند، گفت: قصد دارند سری دوم این مجموعه مستند را باهدف معرفی صنایع غیرنفتی، مهم و استراتژیک ایران تولید کنند.

«سینما صنعت» با طراحی و تهیه‌کنندگی علی خسروی مجموعه است که به تازگی از شبکه مستند پخش شد.

این مجموعه کوشید با پخش و بررسی مستندهایی با موضوع فناوری و صنعتی در قاب شبکه مستند صنایع مهم و استراتژیک ایران را معرفی کند و قسمت پایانی آن امشب سه‌شنبه، ۱۶ مهر با پخش مستند «نبرد امواج» روی آنتن می‌رود.

علی خسروی درباره این مجموعه مستند گفت: «سینما صنعت» با نگاهی مستقل و باهدف  معرفی صنایع مهم و استراتژیک ایران که کم هم نیستند، تولید شد و تلاشمان این بود که از در آن از تجربه صنعتگران و کارآفرینان مهم و موفق بهره بگیریم، واقعیت این است که در کشور ما بیش از ۱۰ صنعت مهم و اثرگذار وجود دارد که می‌توان با پرداختن به آن‌ها تکیه‌بر نفت سیاه را به حداقل برسانیم.

وی توضیح داد: «سینما صنعت» برنامه‌ای نو و تجربه نشده در حوزه سیما است و از مزیت‌های اقتصادی، صنعتی و غیرنفتی ایران سخن می گوید، ما در این برنامه از مستندهایی که در حوزه صنعت تولید شدند و تلاش مستندسازانی که استقلال ایران دغدغه آن‌ها است، رونمایی کردیم.

خسروی ادامه داد: در تدارک ساخت فصل دوم این مجموعه هستیم  که با فرمی جدید تولید خواهد شد و  به نظرم در شرایط کنونی کشور لازم است که به این موضوع پرداخته شود.

این تهیه‌کننده درباره قسمت پایانی این مستند فصل از «سینما مستند» گفت: امشب مستند «نبرد امواج» ساخته وحید فرجی فارغ ‌التحصیل کارشناسی عکاسی در پخش و بررسی می‌شود، این مستند به یکی از مهم‌ترین بخش‌های صنایع دفاعی کشور که پدافند هوایی است، می‌پردازد و می‌کوشد مسیر سخت دستیابی ایران به صنعت پدافند هوایی خصوصاً رادار نظامی را به تصویر بکشد.

مجموعه مستند «سینما صنعت» با مشارکت و حمایت «خانه مستند انقلاب اسلامی» و جهاد دانشگاهی هنر به پخش و بررسی آثار منتخب صنعتی و فناوری و گفت‌وگو با کارگردان آثار پرداخت.

قسمت پایانی این مجموع امشب سه شنبه ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.