یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵

غربالگری صنوف خانه سینما و نارضایتی عمومی سینماگران/۷

صلاحمند: خانه سینما تاکنون هیچ حمایتی از کهنه کاران سینما نداشته/ حذف، تعلیق و پالایش «هنرمند» در هر حرفه و کسوتی کاری غلط و غیرعملی است

حمیدرضا صلاحمند*

سینماپرس: حمیدرضا صلاحمند کارگردان پیشکسوت سینما در خصوص بحران های عجیب در خانه سینما و تشکیل تشکلی موسوم به «کمیته تطبیق» برای غربالگری صنوف خانه سینما که نارضایتی عمومی سینماگران را در پی داشته است گفت: خانه سینما تاکنون هیچ حمایتی از سربازان کهنه کار سینما نداشته و از این به بعد هم اگر نداشته باشد هیچ تغییری در زندگی ما حاصل نمی شود. مسئولان این نهاد باید بدانند پیشکسوتان «هنر» وجود دارند و تأیید و تکذیب و پالایش آن ها نمی تواند باعث از بین رفتن آثار، نام و جایگاه این اشخاص در سینمای کشور شود.

کارگردان فیلم سینمایی «زمانه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: پیشکسوتان در هر حوزه و رشته ای سرمایه و گنجینه محسوب می شوند؛ پیشکسوتان وجود دارند و تجربه های گرانبهای شان را در اختیار نسل های بعد قرار می دهد و نسل ها بعد از تجربیات آن ها بهره مند شده و با به روز کردن این تجربیات از آن ها برای تولید آثار خود استفاده می کنند.

وی سپس با تأکید بر اینکه حذف، تعلیق و پالایش «هنرمند» در هر حرفه و کسوتی کاری غلط و غیرعملی است تصریح کرد: مسئولان خانه سینما باید بدانند تعلیق اشخاص در این نهاد که نهادی صنفی و متعلق به بخش گسترده ای از سینماگران است به هیچ عنوان عملی نخواهد شد و آن ها هرگز نباید دست به چنین کاری بزنند. بنده شخصاً این خبر را پیش از این نشنیده بودم و با شنیدن آن دچار بهت و حیرت شدم.

صلاحمند متذکر شد: خانه سینما باید در پی آن باشد که شکل و شمایل بهتری بگیرد. قطعاً هیچ یک از سینماگران حاضر نیستند ماهیت خانه سینما تضعیف شود و همه سینماگران دوست دارند خانه ای داشته باشند که از آن ها حمایت کند. البته این طبیعی است که به دلیل مشکلات و نقصان های بسیار انتقاداتی نسبت به این نهاد وجود دارد اما اینکه درهای خانه سینما بخواهد بسته شود به نفع هیچ کس نیست و من امیدوارم خانه سینما سیری تکاملی به خود بگیرد و به رفع نیازهای اهالی سینما در هر حوزه و صنف و رشته ای توجه کند.

کارگردان فیلم سینمایی «نیش زنبور» خاطرنشان کرد: ما باید به جای چنین بحث ها و ایده هایی که سینما را به حاشیه می راند به فکر آن باشیم که نسل های بعدی سینما را از منظر اندیشه پویاتر کنیم و در پی آن باشیم تا فرهنگ و هنر این مرز و بوم را رشد و اعتلا بخشیم نه اینکه با انجام برخی امور غلط خود را درگیر حواشی و روندی فرسایشی کنیم، این نوع رفتارها و تفکرات قطعاً هیچ نفعی برای هیچ یک از سینماگران، متولیان و دست اندرکاران سینمای کشور نداشته و نخواهد داشت.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.