شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

با استناد به کتاب مقام معظم رهبری؛

غنا و موسیقی موضوع این هفته «شب موسیقی»

«شب موسیقی»

سینماپرس: مجله تلویزیونی «شب موسیقی» ۵ آبان ماه با موضوع « غنا و موسیقی» روی آنتن می رود.

به گزارش سینماپرس، برنامه «شب موسیقی» ۱۴ مهرماه در قالب یک گفتگوی زنده تلویزیونی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد شیخ الاسلامی محقق و پژوهشگر به بهانه چاپ سوم کتاب «غنا؛ متن درس خارج فقه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌ اللّه‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای» به بررسی این کتاب و موضوع غنا و موسیقی پرداخت، سوژه ای داغ که مورد توجه رسانه ها قرار گرفت.
بنابراین گزارش، مجله موسیقیایی «شب موسیقی» این هفته نیز قصد دارد تا به صورت جزیی تر و با استناد به کتاب مقام معظم رهبری موضوع «غنا و موسیقی» را با حضور دکتر اکبر ایرانی قمی مورد بررسی قرار دهد.
دکتر اکبر ایرانی قمی، ‌ مدیر عامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب از ابتدای تأسیس این مرکز است. وی متولد سال ۱۳۴۱ در شهر قم‌ و فارغ‌التحصیل رشته الهیات‌ و معارف‌ اسلامی از دانشگاه‌ امام‌ صادق (ع) است. او دکترای فلسفه از دانشگاه‌ بین‌المللی علوم‌ اسلامی لندن دارد و نقد خنیاگری، موسیقی و اندیشه ها  ودیدگاه پنجم از جمله تالیفات وی می باشد.
در برنامه این هفته «شب موسیقی» که ساعت ۲۲ به صورت زنده پخش می شود، سمفونی «نوحه‌خوان» که داستان روز عاشورا را روایت می‌کند اثر علی رهبری، سمفونی پیامبر اعظم اثر دکتر شاهین فرهت، قطعه در هوای تو (یارا یارا) با صدای علیرضا افتخاری و نوای کاروان زنده یاد نادر گلچین پخش می شود.
«شب موسیقی» از مجموعه «شب های هنر» به تهیه کنندگی حبیب الله ذوالفقاری و با اجرای رضا مهدوی، یکشنبه شب ها روی آنتن می رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.