شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸

مدیر شبکه سلامت خبر داد؛

فصل جدید مسابقه «مافیا» ساخته می‌شود

محمد مهدی قاسمی مدیر شبکه شما

سینماپرس: محمدمهدی قاسمی مدیر شبکه سلامت سیما گفت: با توجه به استقبال به عمل آمده از مجموعه مسابقه «مافیا» بنا داریم فصل‌های بعدی آن را هم بسازیم.

به گزارش سینماپرس، «محمدمهدی قاسمی» درباره تغییرات شبکه سلامت سیما طی ماه‌های اخیر به فارس گفت: ما هم در شبکه سلامت و هم در شورای سیاست‌گذاری سلامت سازمان صداوسیما ۱۱ اولویت تعریف کرده‌ایم که اساس آن سبک زندگی ایرانی- اسلامی است و در کنار آن بحث خودمراقبتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.  

**تهیه‌ برنامه‌های خودمراقبتی 

وی ادامه داد: نیاز جامعه امروز این است که حالا که موضوع پیشگیری تقریبا جاافتاده است، به موضوع خود مراقبتی برسیم و به مردم یاد بدهیم که چطور می‌توانند با تغییر سبک زندگی خود از وقوع بیماری‌ها جلوگیری کنند.  

قاسمی همچنین در ادامه به موضوع مباحث روانشناختی اشاره کرد و توضیح داد: پیش از این بیشتر مباحث صرفا پزشکی و گفت‌وگو محور بود اما تصمیم گرفته‌ایم که این موضوعات صرف خارج شویم و از تولید برنامه‌های گفت‌وگو محور با حضور کارشناسان پرهیز می‌کنیم. فکر می‌کنم جاذبه‌های تصویری بیشتری وجود دارد که می‌توان در کنار استفاده از مجریان توانمندتر از آن بهره برد و آموزش‌های لازم را هم به مردم داد.

**تاکید بر آموزش آرامش روانی 

وی تاکید کرد: موضوع بسیار مهم دیگری که برای ما اهمیت بسیار بالایی دارد، موضوع آرامش است. ما در کنار مباحث جسمی باید به مباحث روانی افراد هم بپردازیم و فکر می‌کنم اینکه ما صرفا اطلاعات پزشکی به مخاطب بدهیم، خیلی جذاب نیست. مخاطب در دنیای امروز درگیر تنش‌های روانی بسیاری هم هست که با زندگی روزمره او گره خورده و ما با آموزش‌های روانی می‌توانیم او را در مقابل رویدادهای متفاوت و یا درونی نیز آگاه کنیم. در این بحث، موضوع معنویت از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است که حتما نقش آن را در لابلای روح و روان آدمی و همچنین سلامت جسمی بررسی خواهیم کرد.  

**تغییر «حال خوب» و راه‌اندازی «دوربین سلامت»

مدیر شبکه سلامت درباره تغییر برنامه‌های این شبکه نیز گفت: در حال حاضر برنامه «حال خوب» دستخوش تغییر شده است و فضا و تیم سازنده آن به طور کامل تغییر کرده‌اند. این برنامه تنها برنامه روانشناسی شبکه سلامت بود که بسیار تئوریک عمل می‌کرد و تصمیم گرفتیم فرم آن را تغییر بدهیم تا مخاطب بیشتر بیننده آن باشد. همچنین «دوربین سلامت» را راه‌اندازی کرده‌ایم که در حوزه‌های اجتماعی کار می‌کند. برنامه‌های دیگری هم داریم که در حال حاضر در مرحله بررسی طرح هستند و هنوز اجرایی نشده‌اند.  

**ساخت فصل دوم مسابقه «مافیا»

قاسمی درباره مسابقه «مافیا» که از شبکه سلامت پخش شد، نیز گفت: خوشبختانه این برنامه با استقبال بسیار بالایی از سوی مخاطبان همراه بود و بنا داریم فصل دوم آن را هم بسازیم. در حال حاضر گروه سازنده مشغول آماده‌سازی مقدمات هستند و کار تولید مدتی دیگر آغاز خواهد شد.  

وی در پاسخ به این سوال که آیا در فصل بعدی هم بهنام تشکر اجرای برنامه را برعهده خواهد داشت؟ گفت: قطعا ترجیح ما حضور ایشان است و امیدواریم که حضور داشته باشند، باید ببینیم که برنامه کاری آقای تشکر به چه نحوی است ولی اگر زمان برای حضور در این برنامه را داشته باشند، فصل دوم مافیا با حضور ایشان ساخته خواهد شد.  

وی درباره ارتباط موضوع مسابقه‌ای نظیر مافیا با ماهیت و ماموریت‌های شبکه سلامت نیز گفت: مسابقه مافیا بر مبنای روانشناسی پیش می‌رود. در حقیقت به افراد نشان می‌دهد که تا چه میزان می‌توانند در مقابل کسی که تلاش دارد آنها را با دروغ اقتاع کند، آگاهی دارند و می‌توانند در موقعیت‌های مختلف تصمیم بگیرند و به آن عمل کنند. در حقیقت آموزش تشخیص «قول» درست یکی از اهداف این برنامه است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.