شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳

با فروش بیش ۹۵۰میلیون دلار؛

«جوکر» سودآورترین فیلم اقتباسی از کتاب‌های کمیک

جوکر*

سینماپرس: فیلم سینمایی جوکر که تاکنون بیش از ۹۵۰ میلیون دلار فروش داشته است، به سودآورترین فیلم‌های اقتباسی از کتاب‌های کمیک تبدیل شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از مووی وب، فیلم سینمایی «جوکر» اکنون به سودآورترین فیلم اقتباسی از شخصیت‌های مصور کتاب‌های کمیک تبدیل شده است.

این فیلم از فروش ۹۵۰ میلیون دلار بین المللی عبور کرده و چندی پیش به عنوان پرفروش‌ترین فیلم رده بزرگسال دست یافت.

با این حساب، فیلم سینمایی «جوکر» ۱۵.۳ برابر بودجه ساخت خود که ۶۲.۵ میلیون دلار است، فروش داشت. زمانی که پنج هفته پیش این فیلم سینمایی اکران شد، با جنجال‌هایی همراه بود که تهدیدی برای موفقیت این فیلم در گیشه محسوب می‌شد اما هیچ یک بر استقبال مردم اثر نگذاشت.

حالا «جوکر» با عبور از فیلم‌های پر سود کتاب‌های کمیک مثل «ونوم» با ۸۵۴ میلیون دلار فروش و ۹۰ میلیون بودجه، «بتمن» به کارگردانی تیم بورتون با ۴۱۱ میلیون دلار فروش و ۳۳ میلیون بودجه، «ددپول» با ۷۸۳ میلیون دلار فروش و ۵۸ میلیون بودجه، «لاک پشت‌های نینجا» با ۲۰۰ میلیون فروش و ۱۳.۵ میلیون بودجه به سود آورترین فیلم کتاب‌های مصور تبدیل شده است.

علاوه بر این، زمانی که جوکر از مرز یک میلیارد عبور کند، ارزان‌ترین فیلمی خواهد بود که به این فیلم فروش دست پیدا می‌کند. بیشتر فیلم‌هایی که ۱ میلیارد فروش کرده اند، مورد توجه استودیوهای بزرگ بوده اند و بودجه‌های آن‌ها مثل فیلم‌های مارول بالای ۱۰۰ میلیون دلار است.

موفقیت جوکر در باکس آفیس دور از انتظار بود؛ چرا که این فیلم از یکی از شخصیت‌های کتاب‌های مصور اقتباس شده بود که هیچ ارتباطی به آن ندارد و با بازی مورد تحسین واکین فینیکس تقریباً می‌توان گفت با شخصیت‌های ابرقهرمانی این نوع کتاب‌ها کاملا متفاوت است.

از نکات دیگری که در مورد فیلم جوکر می‌توان به آن اشاره کرد، این است که افت فروش فیلم هیچگاه از  درصد۵۰ بالاتر نرفته و هفته‌های اخیر تنها ۲۹ درصد کاهش فروش داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.