شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳

به پاس یک عمر دستاورد هنری؛

جایزه دستاور هنری جشنواره نیویورک برای کارگردان «مرد ایرلندی»

مارتین اسکورسیزی

سینماپرس: مارتین اسکورسیزی کارگردان فیلم سینمایی «مرد ایرلندی» جایزه یک عمر دستاورد هنری جشنواره مستند نیویورک را دریافت کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره مستند نیویورک با نام «Doc NYC» شناخته می‌شود و از ۶ نوامبر کار خود را آغاز کرده و ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) نیز اختتامیه خود را پشت سر خواهد گذاشت.

این رویداد به پنج نفر از افراد خلاق در دنیای مستند به دلیل همکاری‌های آن‌ها تجلیل کرد. علاوه بر این استیون بوگنار و جولیا ریچرت که جایزه تعالی مستند را برای «کارخانه آمریکایی» دریافت کرده بودند و مارتین اسکورسیزی و مایکل اپتد (کارگردان فیلم دختر معدنچی ذغال سنگ) جوایز یک عمر دستاورد هنری این جشنواره را دریافت کردند.

میشل و باراک صاحبان شرکت هایر پروداکشن تهیه کنندگان مستند «کارخانه آمریکایی» هستند که داستان کارگردان یک کارخانه اتومبیل سازی را روایت می‌کنند. مارتین اسکورسیزی نیز امسال یک مستند زندگی نامه‌ای از باب دیلن به نام «نمایش تندر رولینگ: داستان باب دیلن به روایت مارتین اسکورسیزی» ساخته بود.

اسکورسیزی در سال ۲۰۰۵ نیز یک مستند دیگر از این شخص ساخته بود که داستان تبدیل شدن باب دیلن از دانش آموزش فراری از تحصیل به یک ستاره موسیقی را روایت می‌کرد. اسکورسیزی در مستند جدیدش کنسرت‌های دیلن را به تصویر کشیده است. این کنسرت‌ها در سالن‌ها و شهرهای کوچک برگزار می‌شد و هدف او برقراری رابطه نزدیک با هوادارنش بوده است.

آخرین فیلم مارتین اسکورسیزی با نام «مرد ایرلندی» در حال اکران است و هفته‌های آینده بر روی سرویس استریم نتفلیکس قرار خواهد گرفت که از مدعیان اسکار ۲۰۲۰ محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.