یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷

فرافکنی برای حذف سینمای رسانه در جشنواره فیلم کوتاه تهران!

آرش عباسی در نشست رسانه‌ای سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

سینماپرس: مشاور دبیر سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران درباره حذف سینمای ویژه اهالی رسانه و تغییر شیوه ارائه خدمات به آن‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سینماپرس، آرش عباسی، مدیر روابط عمومی سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران درباره برخی اخبار مبنی بر صادرنشدن کارت اهالی رسانه در این جشنواره به فارس گفت: حدود ۲۰۰ کارت برای اهالی رسانه در نظر گرفته شده است که این کارت‌ها هر روز برای دریافت خدمات شارژ می‌شوند.

وی درباره حذف سالن رسانه‌ها و اختصاص تعداد محدودی صندلی در هر سانس به اهالی رسانه گفت: سالن گذشته سالن شماره ۵ پردیس ملت را به خبرنگاران اختصاص دادیم، اما امسال وقتی مجدداً این موضوع را مطرح کردم به شدت مخالفت شد، چون سال گذشته استقبالی نشده بود و حتی سانس‌هایی داشتیم که یک خبرنگار هم در سالن حضور نداشت!

عباسی درباره تغییرات این دوره از جشنواره گفت: ما ۱۶ نمایش فیلم در هر روز داریم و از فردا یک باکس اضافه (با ۴ سانس) به دلیل استقبال مخاطبان اضافه می‌شود. از این تعداد، در باکس‌های استانی ـ به خاطر استقبال ـ برای هر سانس ۱۵ صندلی ویژه اهالی رسانه کنار گذاشته‌ایم که با کارت‌هایی که دارند باید بلیت تهیه کنند. برای فیلم‌های تجربی و مستند هم در هر سالن ۱۰ بلیت کنار گذاشته‌ایم که البته تجربه دیشبمان نشان داد این تعداد صندلی پر نمی‌شود. چون نمی‌شود خبرنگاران همزمان در همه سالن‌ها باشند.

مدیر روابط عمومی سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: این‌ها را باید در نظر گرفت که ظرفیت سالن‌هایمان محدود است، با این حال فکر می‌کنم با شیوه‌ای که اتخاذ شده است،  همه اهالی رسانه می‌توانند در حد معمولی فیلم‌ها را ببینید و از آن استفاده کنند و به ندرت پیش خواهد آمد که کسی ناراضی باشد.

عباسی درباره بلیت‌فروشی در این دوره جشنواره در نشست خبری گفته بود: این نگرانی که بین فیلمسازان وجود دارد که خریداری بلیت ممکن است برای فیلم‌های داستانی کمک‌کننده باشد و جلوی ازدحام را بگیرد اما فیلم‌های تجربی و مستند را نابود می‌کند اما این نظر قابل نقد است، چون فیلمساز تجربی فیلمش را برای مخاطب عام نمی‌سازد.

سی و ششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به همت انجمن سینمای جوانان ایران از ۱۸ تا ۲۴ آبان در پردیس ملت برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.