سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷

داریوش بابائیان خبر داد؛

احتمال حذف سرگروه‌های سینمایی تا نوروز ۹۹

داریوش بابائیان در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: داریوش بابائیان تهیه‌کننده سینما، از احتمال حذف سرگروه‌های سینمایی تا نوروز ۹۹ خبر داد.

به گزارش سینماپرس، داریوش بابائیان تهیه‌کننده سینما، درباره آخرین وضعیت حذف سرگروه‌های سینمایی به خبرنگاران جوان، گفت: تا جایی که من شنیدم طرح حذف سرگروه‌های سینمایی در دست کارشناسی است و به احتمال زیاد از نوروز ۹۹ سرگروه نداریم. سازمان سینمایی کارهایی را در این باره انجام داده است و سینمادار و سرگروه‌ها هم ناراحت هستند. اما کار باید به گونه‌ای پیش برود که رانت با عنوان سرگروه یا پخش کننده دارای سرگروه، از بین برود. اگر این اتفاق بیفتد، فیلم‌ها یکدست می‌شوند و فیلم‌های قوی و ضعیف جایگاه خود را در اکران پیدا می‌کنند.

گفتنی است شهریور امسال بود که بحث حذف سرگروه‌های سینمایی یا ایجاد راهکاری برای بهبود وضعیت اکران، توسط شورای مرکزی پخش‌کنندگان سینما برگزار شد.

در این جلسه افرادی چون سعید سعدی، علی سرتیپی، مرتضی شایسته، داریوش بابائیان، محسن مسافرچی، محمد قاضی، حبیب اسماعیلی و بیژن امکانیان حضور داشتند و پس از بحث و گفت و گوی فراوان به این نتیجه رسیدند که در آینده‌ای نزدیک، در خصوص حذف سرگروه‌ها به جمع بندی نهایی برسند. به این شکل که سرگروه‌هایی که پخش دارند، دیگر سرگروه نباشند و یا فیلم‌ها بدون سرگروه قرارداد ببندند و به صورت آزاد اکران شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.