دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵

از سوی انتشارات کانون؛

کتاب‌های شعر مصطفی رحماندوست بازنشر شدند

مصطفی رحماندوست

سینماپرس: کتاب‌های شعر «بازی با انگشت‌ها» و «خانه‌ی خاله» از سروده‌های مصطفی رحماندوست از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شد.

به گزارش سینماپرس، کتاب‌های شعر «بازی با انگشت‌ها» و «خانه‌ی خاله» از سروده‌های مصطفی رحماندوست به ترتیب برای نهمین و پنجمین بار بازنشر شدند. این کتاب‌ها مناسب کودکان بالای ۴ سال است.

«بازی با انگشت‌ها» به چاپ نهم رسید
کتاب شعر «بازی با انگشت‌ها» سروده مصطفی رحماندوست و با تصویرگری هاله لادن که تاکنون ۵۵هزار و ۵۰۰ نسخه از آن به فروش رسیده است، به چاپ نهم رسید.
«بازی با انگشت‌ها» کتابی است با ۱۶ شعر و ۱۶ قصه از «پنج‌انگشت دست» از بازی ایرانی و کهن «لی‌لی حوضک» برگرفته‌شده است.
رحماندوست در مقدمه این کتاب ضمن اشاره به این موضوع که این بازی در هر مکان و زمانی امکان‌پذیر است و با تأکید بر این موضوع که اصل بازی به گذشته‌های دور ایران و دیگر کشورها تعلق داشته می‌افزاید: در روزگاری که گرفتاری‌ها و کار زیاد و خستگی بزرگ‌ترها از یک‌سو و امکانات متنوع بازی و سرگرمی از سوی دیگر ارتباط عاطفی میان بزرگ‌ترها و بچه‌ها را بسیار محدود کرده است و نعمت قصه‌گویی را از بچه‌ها گرفته است بازی با انگشت‌ها راه خوبی برای ایجاد ارتباط عاطفی و شاد و هیجان‌انگیز میان بچه‌ها و بزرگ‌ترهاست.
دریکی از اشعار این کتاب که چهار فصل سال را به کودکان آموزش می‌دهد، آمده است: «اولی گفت: من سه ماهم، بهارم هوای خوبی دارم/ دومی گفت: سه ماه دارم، تابستانم میوه‌دارم، باغبانم/ سومی گفت: من سه ماهم پاییزم، برگ درخت می‌ریزم/ چهارمی گفت: سه ماه دارم، زمستانم، سرما و برف و بارانم / پنجمی گفت: هفته و ماه و سالم، بچه‌ها خوش به حالم.»
کتاب «بازی با انگشت‌ها» با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه در ۴۸ صفحه رنگی با قیمت ۱۳هزار تومان به چاپ رسید. این کتاب برای نخستین بار در سال ۱۳۸۳ منتشر شد.


«خانه‌ی خاله» به چاپ پنجم رسید
کتاب شعر «خانه‌ی خاله» سروده مصطفی رحماندوست و با تصویرگری حسام‌الدین طباطبایی که تاکنون ۳۲هزار و ۵۰۰ نسخه از آن به فروش رسیده است، به چاپ پنجم رسید.
شعرهای کتاب «خانه‌ی خاله»، قصه‌های کوتاهی است که بزرگ‌ترها می‌توانند به کمک انگشتان دست برای بچه‌ها بگویند.
رحماندوست در مقدمه این کتاب آورده است: شنیدن، خواندن، اجرای آهنگین و تکرار ترانه‌های نمایشی کتاب «خانه‌ی خاله» کودکان را به تمرین مهارت‌هایی راهنمایی می‌کند که برای یک زندگی شاد و خلاقانه به آن‌ها نیاز دارند.
در بخش دیگری از مقدمه این کتاب، نویسنده خطاب به بزرگ‌ترها می‌گوید: دست‌های کودکان خود را به بازی بگیرید، از انگشت‌های آن‌ها شخصیت‌های خیالی بسازید، ترانه‌های کتاب را با آهنگی شاد و خودساخته بخوانید و لحظه‌های شاد، شیرین و آرامش‌بخش برای خودتان و آن‌ها فراهم آورید.
بخشی از شعر این کتاب را می‌خوانیم: خانه‌ی خاله/ پنج‌تا بزغاله/ یکی از اونا/ نقاشی شده/ رفته رو دیوار/ چند تا بز مانده؟ / چهارتا، چهار...
کتاب «خانه‌ی خاله» با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه در ۲۴ صفحه رنگی باقیمت ۸هزار تومان به چاپ رسید. این کتاب برای نخستین بار در سال ۱۳۸۸ به چاپ رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.