چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳

کارگردان فیلم خبر داد؛

آغاز پیش تولید «قوه غذاییه» تا سه هفته دیگر

جواد اردکانی*

سینماپرس: «جواد اردکانی» کارگردان سینمای کشور از پروژه کمدی جدید خود با محوریت نقد مفاسد اقتصادی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، «جواد اردکانی» کارگردان فیلم سینمایی «به‌کبودی یاس» قرار است فیلمی کمدی با موضوع نقد مفسدان اقتصادی کشور بسازد.

اردکانی کارگردان سینما و تلویزیون که او را در سینما با فیلم‌های شور شیرین و به‌کبودی یاس و در تلویزیون با آثاری مانند نوشدارو و آینه‌های نشکن می‌شناسیم، بعد از مدتی فاصله با سینما و تلویزیون حالا قرار است فیلمی کمدی درباره نقد مفسدین اقتصادی کشور بسازد.

این کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره این فیلم سینمایی گفت: این فیلم سینمایی در گونه کمدی است و مانند هر فیلم کمدی دیگری هدفش در وهله اول سرگرمی و بعد هم نقد مفاسد اقتصادی در کشور است. داستان این فیلم هم درباره یک قاضی است که درگیر مسائلی می‌شود.

وی درباره آغاز پروژه گفت: تا سه هفته دیگر پیش‌تولید این فیلم آغاز و ان‌شاءاللّه در بهمن و اسفندماه فیلمبرداری خواهد شد. تلاش ما این است که این فیلم سینمایی برای سه ماه اول سال آینده آماده اکران شود. اخبار تکمیلی این فیلم هم تا دو هفته دیگر منتشر خواهد شد.

اردکانی درباره انتخاب عوامل بیان کرد: برای انتخاب تهیه‌کننده فیلم در حال رایزنی با برخی از دوستانیم اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیدیم، البته کارهای اجرایی این پروژه در حال تدارک است. برای انتخاب بازیگران هم به‌زودی اخباری را منتشر خواهیم کرد.

اردکانی درباره این مسأله که ساخت فیلم با موضوع نقد مفاسد اقتصادی،  عموماً به‌علت سختی‌ها و موانعی که دارد مورد استقبال سینماگران واقع نمی‌شود گفت: آنقدر مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم زیاد شده است که سینما نمی‌تواند از کنار آن به‌خاطر آنکه برخی از آقایان از نقد مسائل و مشکلات خوششان نیاید، به‌راحتی بگذرد. همه مشکلات هم دقیقاً از اینجا ناشی می‌شود که بیان و نقد آن به مذاق برخی از آقایان و آقازاده‌ها خوش نمی‌آید.

ما هم احتمال اینکه با مشکلاتی برخورد کنیم را داریم اما با توجه به مشاوره‌هایی که در تیم تخصصی قضایی فیلمنامه از مسئولین این حوزه گرفتیم، امیدواریم که به موانع جدی برخورد نکنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به ریاست آقای رئیسی در قوه قضائیه چه ارزیابی‌ای از همکاری ایشان با فیلم دارید؟ ، پاسخ داد: چیزی که در این مدت دیدیم نشان می‌دهد که ایشان به‌طور جدی به‌دنبال بازداشت مفسدان و متخلفین اقتصادی است و این برای مردم امیدوار کننده است. آقای رئیسی حتی اقدام به دستگیری و عزل قضات متخلف نیز کرده‌اند، البته به‌نظرم باید اسامی آنان نیز مانند دیگر متخلفان رسانه‌ای شود. همین که قوه قضائیه را مصون از خطا و نقد نمی‌داند و فضایی باز شده است تا بشود این قوه را نیز نقد کرد نسبت به گذشته خودش نقطه‌ای بسیار مثبت است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.