یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶

در مراسم بزرگداشت زنده‌یاد باغچه‌بان و معرفی «بی‌صدا حلزون» مطرح شد:

دزفولی‌زاده: در اکران «بی‌صدا حلزون» امکانات ویژه برای ناشنوایان در سینما فراهم می‌شود

بی صدا حلزون

سینماپرس: بهرنگ دزفولی‌زاده در مراسم بزرگداشت زنده‌یاد باغچه‌بان و معرفی «بی‌صدا حلزون» گفت: برای اکران عمومی فیلم «بی‌صدا حلزون» قرار است امکانات ویژه‌ای برای عزیزان ناشنوا در سینماها فراهم شود که قطعا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش سینماپرس و به نقل از مشاور رسانه‌ای «بی‌صدا حلزون»،  مراسم بزرگداشت زنده‌یاد جبار باغچه‌بان همراه با معرفی فیلم  «بی‌صدا حلزون»  با حضور تهیه‌کننده،  کارگردان، بازیگران و عوامل فیلم همراه با جمعی از هنرمندان سینما و جامعه ناشنوایان شب گذشته (جمعه ۲۲ آذرماه) در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

این مراسم با یادی از زنده‌یاد جبار باغچه‌بان و بیان خاطرات شاگردان قدیمی او آغاز شد و در ادامه بیژن بافکار مدیرعامل شرکت آلتون شنوا به عنوان حامی مالی فیلم «بی‌صدا حلزون»  و میزبان این مراسم بیان کرد: فیلم «بی‌صدا حلزون» اولین کار فرهنگی شرکت آلتون شنوا است و ما سعی داشتیم در این فیلم با بازیگران درجه یک سینمای کشور همکاری داشته باشیم. یکی از دلایل حمایت ما از فیلم «بی‌صدا حلزون» کارگردانی جسورانه بهرنگ دزفولی‌زاده، کارگردان جوان و پرانرژی این فیلم بود که موجب افتخار ماست. همچنین تهیه‌کنندگی و پخش این فیلم نیز بر عهده موسسه باسابقه هدایت فیلم به مدیریت آقای مرتضی شایسته است که در اکران داخلی و خارجی این فیلم ما را همراهی خواهند کرد.

وی در ادامه ضمن معرفی شرکت آلتون شنوا گفت: بسیار مفتخرم که خداوند این امکان را برایم فراهم کرده تا بتوانم در خدمت ناشنوایان کشور باشم.  

بافکار در ادامه گفت: امیدوارم بعد از دیدن نسخه کامل این فیلم،  شما بتوانید ما را برای فرهنگسازی درست به منظور ارتباط بین ناشنوایان و کم‌شنوایان با جامعه شنواها حمایت کنید که این حمایت می‌تواند حمایت کلامی و قلبی شما با پیشنهاد دیدن این فیلم و اشاعه هر چه بهتر این فرهنگ باشد.  

در ادامه این مراسم بهرنگ دزفولی‌زاده کارگردان «بی‌صدا حلزون»  با اشاره به اینکه این مراسم را برگزار کردیم تا در کنار هم باشیم و باهم‌برابری را به معنای واقعی زندگی کنیم، گفت: من ناشنوا نیستم و بازیگران اصلی فیلم من هم ناشنوا نیستند اما بسیار تلاش کردند و تمرین کردند تا نقش‌هایشان را که خیلی پیچیده و سخت بود به درستی اجرا کنند. مشاوران زبان اشاره‌ای در کنار ما بودند و در طول فیلم سعی کردیم از زبان‌های اشاره مختلف بر اساس مقتضیات داستان استفاده کنیم.  

وی افزود: مایه افتخار ماست که بازیگر کودک فیلم که تقریبا نقش اصلی قصه را دارد ناشنواست و تا جایی که امکان داشت هم سعی کردیم از هنرمندان ناشنوا در این فیلم استفاده کنیم.  

دزفولی‌زاده عنوان کرد: برای اکران عمومی فیلم «بی‌صدا حلزون» قرار است امکانات ویژه‌ای برای عزیزان ناشنوا در سینماها فراهم شود که قطعا اطلاع‌رسانی خواهد شد. در این فیلم سعی کردم فرهنگ زیبا و آداب و رسوم ناشنوایان را به تصویر بکشم. از این فرصت استفاده می‌کنم و از جامعه شنواهای کشور درخواست می‌کنم که بیاییم از این پس در دایره لغات‌مان کلمه منتج از تفکر و ذهنیت سنتی‌مان نسبت به جامعه ناشنوایان که از گذشته وجود داشته،  استفاده و تکرار نکنیم و نسبت به این عزیزان فقط از کلمه ناشنوا و ناگویا استفاده کنیم.  

وی در ادامه از موسسه آلتون شنوا و مدیرعامل این مجموعه و پرسنل آن و همچنین مشاور علمی این مجموعه دکتر نیما رضازاده تشکر کرد که بسیار تلاش کردند تا این فیلم ساخته شود و خطاب به ناشنوایان حاضر در مراسم گفت: امیدوارم شما با استقبال‌تان از این فیلم و توصیه آن به دوستان و آشنایان خود کمک کنید که در آینده کارگردان‌ها و سرمایه‌کذاران مختلف برای ساختن چنین فیلم‌هایی ترغیب شوند.

دزفولی‌زاده ضمن تشکر و قدردانی از مرتضی شایسته و عوامل و بازیگران فیلمش گفت: برای ساخت این فیلم زحمات زیادی کشیده شده و هزینه زیادی صرف شده تا دنیای ناشناخته‌ای که برای خیلی از شنواها در ارتباط با ناشنواها وجود دارد، در بستر یک قصه اجتماعی جذاب شناخته شود.  

وی در پایان با اشاره به سالگرد زنده‌یاد جبار باغچه‌بان در ماه آذر گفت: امیدوارم با ساخته شدن چنین فیلم‌هایی باغچه‌بان‌های مختلفی در جامعه شکل بگیرند و به جامعه ناشنوایان کمک کنند.  

در بخش دیگری از این مراسم مرتضی شایسته مدیر موسسه پخش هدایت فیلم و تهیه‌کننده فیلم «بی‌صدا حلزون» گفت: این فیلم با همت و پشتکار بهرنگ دزفولی‌زاده که دغدغه ساخت این فیلم را داشت و با تلاش و کوشش بسیار ساخته شد تا به جشنواره فیلم فجر برود. جا دارد از مهندس بافکار و دکتر رضازاده و مجموعه آلتون شنوا صمیمانه تشکر کنم زیرا اگر این دوستان نبودند و حمایت نمی‌کردند، این فیلم ساخته نمی‌شد.  

وی ادامه داد: همچنین از بازیگران این فیلم، مهران احمدی، پدرام شریفی، محسن کیایی، هانیه توسلی و دیگر بازیگران فیلم قدردانی می‌کنم که تلاش زیادی انجام دادند و امیدوارم نتیجه آن مورد قبول دوستان باشد.  

شایسته اظهار کرد: فیلم  «بی‌صدا حلزون»  قدری با فیلم‌های قبلی من متفاوت است،  زیرا این فیلم در رابطه با جامعه ناشنوایان است و ما امیدواریم بتوانیم نظر مثبت ناشنوایان را جلب کنیم. امیدوارم این سعادت نصیبم شود تا در آینده فیلم‌های دیگری بسازم که برای جامعه‌مان مفید باشد.

در این مراسم که اجرای ان را شیرین صمدی بر عهده داشت دو دقیقه از فیلم «بی‌صدا حلزون»  که در حال حاضر در مرحله انتخاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد،  به نمایش در آمد که مورد توجه جامعه ناشنوایان قرار گرفت و با تشویق آنها همراه شد.  

اهدای هدایایی به شاگردان زنده‌یاد جبار باغچه‌بان بخش دیگری از این مراسم بود.  

مرتضی شایسته، محمدصادق رنجکشان، هانیه توسلی، پدرام شریفی، امیرحسین رستمی، سوگل قلاتیان، آزاده اسماعیل‌خانی و ندا کوهی از جمله سینماگران و بازیگران حاضر در این مراسم بودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.