سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸

روی موج رادیو نمایش؛

قصه دختری مبارز در جنگ تحمیلی به روایت سریال «صباح»

رادیو نمایش

سینماپرس: سریال رادیویی «صباح» که این روزها از رادیو نمایش پخش می‌شود داستان دختری مبارز و از خود گذشته در دوران جنگ تحمیلی است.

به گزارش سینماپرس، نازنین مهیمنی کارگردان «صباح» با اشاره به پخش این نمایش رادیویی اظهار کرد: برای انتخاب نقش زن این نمایش با توجه به اینکه بسیار مردانه رفتار می کرد، به دنبال صدایی لطیف و دخترانه می گشتم و به خاطر لطافت و پاکی که صدای مینو جبارزاده دارد او را انتخاب کردم که فضای نمایش خشک و بی روح نشود.

وی ادامه داد: در این نمایش از لهجه در کلام بازیگران استفاده نکردیم دلیلش این است ما هیچوقت نمی توانیم تمام لهجه ها را یک دست داشته باشیم. لهجه بوشهری با آبادانی فرق می کند، خرمشهری با اهوازی فرق می کند و هرکدام از لهجه ها متفاوت هستند.

این کارگردان تأکید کرد: ما تا به حال نتوانستیم حق مطلب را درباره جنگ تحمیلی ادا کنیم چرا که تا کسی حقیقتا آن را لمس نکرده باشد نمی تواند درکش کند.

میهمنی درباره نحوه کارگردانی این نمایش در رادیو گفت: قسمت مهم کارگردانی در رادیو، انتخاب بازیگر و شناخت موسیقی کلام بازیگر است، چرا که اگر قرار باشد صداها نزدیک به هم باشد این برای شنوندگان جذاب نیست و نمی توانند صداها را در ذهنشان تفکیک کنند. به خصوص در رادیو، اگر این تنوع و هارمونی موسیقی و کلام وجود نداشته باشد، قطعا برای شنونده بی اهمیت می شود.

سریال رادیویی «صباح» به کارگردانی نازنین مهیمنی، تهیه کنندگی ژاله محمد علی و با هنرنمایی هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی این روزها ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح از رادیو نمایش پخش می شود و تکرار آن ساعت ۱۲:۱۰ از رادیو نمایش است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.