جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴

منتقد و کارشناس سینما و تلویزیون:

«وارش» یک پروژه شکست خورده است

سریال «بهترین سال‌های زندگی ما»

سینماپرس: منتقد و کارشناس سینما و تلویزیون گفت: کارگردان در سریال «وارش» هر چند که کوشیده اثری شبیه سریال موفق «پس از باران» بسازد، اما در مجموع نتیجه تلاش های او و تیم سازنده اش، نمره منفی ای است که این اثر دریافت می کند.

به گزارش سینماپرس، علیرضا بهرامی، با اشاره به این که متاسفانه همچنان در بسیاری از سریال های تلویزیونی، شاهد قصه ها و سوژه های تکراری، آن هم بدون پرداخت مطلوب از حیث قصه و داستان هستیم، به حوزه اظهار داشت: در همین برهوت سریال سازی که مشکلات مالی نیز در آن دخیل بوده، سریال "حکایت های کمال" با وجود ضعف های مشهود در امر کارگردانی و از جمله بازیگردانی، سریال مفیدتری برای خانواده و جامعه ایرانی است، هر چند که متاسفانه برخی اغراق ها و کاستی ها در صحنه پردازی نیز تا حدودی، مجال قدرت نمایی را از آن گرفته است.

وی افزود: این سریال که دارای تمی طنز و مربوط به دنیای نوجوانانه است، واجد خرده قصه هایی در دل یک قصه بزرگ است که لحظه های دلچسبی هم دارد، ضمن آن که از حیث محتوا نیز به هیچ وجه فاقد اندیشه نیست.

این منتقد سینما و تلویزیون همچنین گفت: از آن سو، سریال "وارش"که این شب ها از شبکه سوم سیما پخش می شود، تا به این جای کار نشان داده که یک پروژه شکست خورده است.

وی بیان داشت: گویا دوستان می خواسته اند که با حداقل هزینه و کیفیت یک سریال را بسازند که نتیجه هم این شده و حال آن که این سریال تاریخی پتانسیل تبدیل به یک اثر جذاب و مخاطب پسند را داشت.

بهرامی خاطرنشان کرد: از سوی گریم و طراحی شخصیت ها مربوط به زمان سریال نیست و فیلمنامه نویس هم نتوانسته آن طور که باید و شاید حق مطلب را به درستی در این باره ادا کند.

وی در خاتمه گفت: کارگردان در این سریال هر چند که کوشیده اثری شبیه سریال موفق "پس از باران" بسازد، اما برای خلق لحظه های دراماتیک از هر چیزی از جمله نشان دادن مرگ های پی در پی و غلظت غم و تراژدی استفاده کند که در مجموع نتیجه تلاش های او و تیم سازنده اش، نمره منفی ای است که این اثر دریافت می کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.