شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

سینماگران و حماسه عظیم ۹ دی/۴

قهرمانی: مدیران سینمایی اراده ای برای تولید آثار ضد فتنه ندارند/ سینماگران انقلابی «آتش به اختیار» پیام انقلاب اسلامی را به نسل های بعد منتقل کنند

محمد قهرمانی

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما در آستانه سالروز ۹ دی، روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» با انتقاد از وضعیت کنونی سینما گفت: مدیران سینمایی اراده ای برای تولید آثار ضد فتنه ندارند چرا که پرداختن به این قبیل موضوعات منافع جناحی و شخصی شان را به شدت تحت الشعاع قرار می دهد و از این رو راه را برای سینماگران انقلابی، متعهد و دغدغه مند نیز باز نمی کنند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «خاک و آتش» و «فرشتگان قصاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون فتنه های زیادی را پشت سر گذاشتیم که هریک از آن ها می توانند دستمایه تولید ده ها اثر ارزشمند سینمایی شوند اما به دلیل عدم وجود اراده و اهمال کاری مدیران سینمایی چنین اتفاقی رخ نداده است.

این سینماگر با بیان اینکه سینماگران انقلابی به صورت «آتش به اختیار» باید پیام یوم الله های متعدد انقلاب اسلامی را به نسل های بعد منتقل کنند تصریح کرد: حال که مدیران سینمایی ثابت کرده اند نسبت به این موضوعات و مضامین مهم و ارزشمند بی توجه هستند این وظیفه یکایک نیروهای متدین و متعهد و وفادار به آرمان های نظام و انقلاب است که وارد میدان شوند و دست به تولید آثار متعدد در این خصوص بزنند و مردم را از اتفاقاتی که پیرامون شان رخ می دهد آگاه کنند.

قهرمانی متذکر شد: کسانی که علاقه ای برای پرداختن به این گونه موضوعات از خود نشان نمی دهند چشم طمع به خارجی ها دوخته اند! آن ها باید تا دیر نشده نگرش خود را عوض کنند و با پایبندی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زوایای مهم دست داشتن بیگانگان و دشمنان قسم خورده نظام و ایران اسلامی را در قالب آثار هنری به تصویر بکشند و این آثار را در معرض تماشا و قضاوت مردم قرار دهند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «گام های شیدایی» و «گیرنده» در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما چرا مدیرانی که چشم طمع به بیگانگان دوخته اند و از آن ها دستور می گیرند در رأس امور قرار دارند گفت: اعتماد غلطی که مردم به برخی افراد و جناح ها در انتخابات ها می کنند دلیل اصلی چنین مسائلی است! این افراد شعارهای زیبا می دهند و مردم هم به آن ها اعتماد بی جا می کنند و نمی دانند که حرف های این افراد فقط شعار است!

وی در همین راستا افزود: مردم ایران اسلامی بارها ثابت کرده اند که به نظام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پایبند هستند اما گاهی اوقات فریب برخی شعارها را می خورند که به صلاح خودشان و کشور نیست؛ این باعث تأسف است که برخی از این مدیران حتی پاسخگوی مجامع قانونی نظیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی هم نیستند و کسی نیست که آن ها را ملزم به پاسخگویی در برابر رفتارهای غلط شان کند.

قهرمانی در خاتمه اظهاراتش تأکید کرد: بنده امیدوارم مردم در دوره های آتی و انتخابات های پیش رو به سمتی حرکت کنند که به صلاح خودشان، نظام و کشور باشد. این انتخاب اصلح است که می تواند نجات بخش کشور در همه زمینه ها و حوزه ها از جمله مسأله مهم فرهنگ و هنر باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.