سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳

مصطفی حسن‌آبادی؛

کارکرد سینما یا تلویزیون از منبر هم بیشتر است

مصطفی حسن‌آبادی

سینماپرس: تهیه کننده فیلم سینمایی «بنیامین» گفت: سینمای بهترین محل برای تبلیغ آموزه‌های دینی است، حتی شاید کارکردی که سینمای یا تلویزیون دارد را بتوان از منبر همه بیشتر دانست، پس چرا در کشوری که نظام دینی دارد تا به این اندازه این معنا مظلوم واقع شده است.

به گزارش سینماپرس، مصطفی حسن‌آبادی، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بنیامین»، سینما کودک را گونه‌ای فراموش شده در سینما توصیف کرد و به حوزه گفت: متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده که امکان کار کردن در سینمای کودک از بین رفته است، چون انگار قرار نیست، هیچ فردی یا گروهی برای این گونه سینمایی قدمی بردارد. در این میان اگر معدود آثاری هم ساخته می‌شود، تنها به واسطه دغدغه سازندگانش است. فیلم سینمایی «بنیامین» هم بر پایه چنین دغدغه‌ای ساخته شد.

وی افزود: برای ساخت «بنیامین» کمکی از نهاد یا سازمانی دولتی دریافت نکردیم، درصورتی‌که این شکل از سینما به شدت نیازمند حمایت است. این فیلم سینمایی با هزینه شخصی تولید شد، اما متاسفانه در اکران به ان شانس خوبی داده نشده، اولین این فیلم به طور همزمان با چند فیلم کودک روی پرده رفت که چرایی ان را تنها در یک امر می‌توان جستجو کرد. آنهم اینکه این شکل نمایش تنها برای فیلمسازی انجام شده است.

این تهیه کننده سینما گفت: قانونی وجود دارد که سالانه سرگروه‌های سینمایی باید چند فیلم کودک اکران کنند، آنها برای این‌که به نوعی این قانون را دور بزنند بدترین زمان اکران را انتخاب کرده و فیلم یا کودک را به طور همزمان روی پرده می‌فرستند، درصورتی‌که چرا باید شش ما سال ما یک فیلم کودک نداشته باشیم، اما در یک ما سه یا چهار فیلم این ژانر سینمایی روی پرده رود.

وی درباره گرایشات دینی در سینمای کودک هم چنین توضیح داد: متاسفانه ما در این حوزه بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم به گونه‌ای که اگر فیلمسازی بخواهد در این رابطه کاری تولید کند باید در ظاهر به آموزه‌های دینی کارش اشاره‌ای ندارد. برای مثال در تبلیغاتی که ما از تلویزیون برای بینامین پخش کردیم سعی کردیم به موضوعات دینی در تبلیغات تلویزیونی اشاره‌ای نداشته باشیم، چون همانگونه که گفتم کارهای بی‌کیفیت این حوزه سبب شده تماشاگر نسبت به این موضوعات تصور درستی نداشته باشد.

 این تهیه‌کننده تاکید کرد: سینمای بهترین محل برای تبلیغ آموزه‌های دینی است، حتی شاید کارکردی که سینمای یا تلویزیون دارد را بتوان از منبر همه بیشتر دانست، پس چرا در کشوری که نظام دینی دارد تا به این اندازه این معنا مظلوم واقع شده است. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که سلیقه مردم را نباید در حاشیه نشین شدن فیلم دینی دخیل دانست، چون مخاطبان واقعی سینما خانه‌نشین هستند و تنها بخش خاصی به سینما می‌روند، درصورتیکه اگر بتوان همه سلیقه‌ای را مد نظر قرار داد، اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی در انتهای این گفت‌وگو تاکید کرد: از دیدگاه من عملکرد فعلی مدیران سینمایی به هیچ وجه در جهت حمایت از کارای دینی نیست، چون اگر چنین بود باید من هم اکنون درباره اتفاقات خوب سینما حرف می‌زدم نه این‌که بخواهم از سختی‌هایی که متحمل شده‌ام حرف زنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.