جمعه ۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴

دنیای تئاتر؛

نمایش‌های زمستانی که روی صحنه می روند

جشنواره تئاتر آرخه

سینماپرس: تماشاخانه‌های مختلف شهر این روزها میزبان نمایش‌هایی است که در سردترین فصل سال به اجرا می‌روند.

به گزارش سینماپرس، با آغاز فصل زمستان شاهد اجرای نمایش های مختلفی در سطح شهر هستیم که به اختصار به معرفی آن ها می پردازیم.

نمایش‌هایی که با آغاز فصل زمستان اجرا می‌شوند

تئاتر شهر

نمایش «چنور» به نویسندگی و کارگردانی قطب الدین صادقی و با بازی فرشید گویلی از تاریخ ۲۱ آذر تا ۷ بهمن هر شب ساعت ۲۰  در سالن چهارسو به اجرا می‌ رود.

در خلاصه نمایش آمده است: چنور داستان یک جستجوی عاشقانه است. مردی پس از دو دهه غیبت به خاک و دیار خود باز میگردد، اما می‌بیند همه چیز و همه کس تغییر کرده اند. او حتی کمترین نشانی هم از عشق از دست رفته اش نمی‌یابد.

نمایش «جنایات قلب» نوشته بت هنلی و کارگردانی دلارا نوشین از تاریخ  ۰۸ دی تا ۰۷ بهمن هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در سالن سایه روی صحنه می‌رود. آزاده اسماعیل خانی، تینا بخشی، علیرضا مویدی، سارا توکلی، پگاه ارضی، تورج ثمینی پور بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه نمایش آمده است: این نمایش داستان سه خواهر را روایت می‌کند که هر کدام به نوعی درگیر چالش‌های احساسی عمیقی هستند که موانع بزرگی را در زندگی برایشان ایجاد کرده و هر کدام از شخصیت‌های نمایش درگیر درونیات متناقض و به نوعی سرکش و تمایلات عجیب و بعضا جنایتکارانه هستند.

نمایش «فرانکنشتاین» به نویسندگی و کارگردانی ایمان افشاریان از تاریخ ۰۶ آذر تا ۱۱ دی هر شب ساعت ۲۰  در سالن اصلی اجرا می‌شود. پژمان جمشیدی، بانیپال شومون، آناهیتا افشار، سوده شرحی، محمد پویا، سیاوش میری، حسین آیرمی، حامد ابریشمی، مبین تقوی، محمد حقیقی پور، امین رجائی، امید رضائی، مهدی روحانی، سعید زینلی، فرید کیامرثی، توحید لواسانی، مجتبی نصرت، پویا نجفی بازیگران این نمایش  هستند.

در خلاصه نمایش آمده است:نمایش فرانکنشتاین روایت دانشمند جاه‌طلبی است که با استفاده از کنار هم قرار دادن تکه‌های بدن مردگان و اعمال نیروی الکتریکی، جانوری زنده به شکل یک انسان و با ابعادی اندکی بزرگ‌تر از یک انسان معمولی می‌سازد. موجودی با صورتی مخوف و ترسناک که بر همه جای بدنش رد بخیه‌های ناشی از دوختن به چشم می‌خورد. این موجود تا بدان حد وحشتناک است که همه، حتی خالقش از دست شرارت‌های او فرار می‌کنند. هیولایی که خالقش نیز نمی‌تواند آن را کنترل کند و خود مقهور آن می‌شود.

نمایش‌هایی که با آغاز فصل زمستان اجرا می‌شوند

ایرانشهر

نمایش «باق وحش» نوشته فراز مهدیان دهکردی و کارگردانی امیربهاور اکبرپور دهکردی و با بازی سید مهدی حسام‌الذاکرین، آرزو عبدالهی، مائده رفیعی از تاریخ ۸ دی ماه هر شب ساعت ۱۹ در سالن  استاد ناظرزاده کرمانی روی صحنه می‌رود.

نمایش «بوقلمون» به نویسندگی و کارگردانی خیراله تقیانی پور و با بازی هدایت هاشمی، علی سلیمانی سرنسری، سیروس همتی، مه لقا باقری، جواد پورزند، وحید نفر، احمد لشینی، محسن زرآبادی، محمد هادی عطایی، حسین شفیعی، میلاد ابراهیمی، علی اکبر اعتماد مقدم، علی سلیمی، مرتضی موسوی، محسن صادق پور از تاریخ ۲۵ آذر تا ۲۵ دی هر شب ساعت ۱۹ در سالن استاد سمندریان روی صحنه می‌رود.

در خلاصه نمایش آمده است: زنی صورت خود را پوشانده و با پوشش غریبه‌ای وارد شهر شده و پشت تمامی حریفان را به خاک مالیده وکشتی گیری غریبه نقل محافل مردم شهر میشود، پهلوان اکبر پهلوان اول شهر احساس خطر میکند وبه دنبال توطئه ایست تا حریف (غریبه) را از میان بردارد.

نمایش «شیر خشک»   به نویسندگی و کارگردانی نوید معمار از تاریخ  ۸ دی تا ۴ بهمن هر شب ساعت ۲۱ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی و  با بازی علی باقری، پریسا صبورنژاد، مهتاب ثروتی، بهار رضی زاده، آرمان خوزستانی، ماهنی مهرپور، نیوشا شهیدیان، نرگس هزار، سوزان عمران، فائزه ندایی، مهسا پوره، شیده غفاریان، نگین‌فیروز منش، دیبا فلاح، مائده جلالی، لیلا امانت، مهری کاظمی، برسام نوری به اجرا می‌رود.

نمایش «لانچر ۵» به نویسندگی و کارگردانی پویا سعیدی، مسعود صرامی و با بازی امیر نوروزی، میلاد چنگی، مجید یوسفی، محمد حق‌شناس، صادق برقعی، مرتضی سلطان محمدی، باسط رضایی، حامد محمودی، مجتبی یوسفی، عرفان امین، فرشید روشنی، امیرحسین احمدی، منصور نصیری، پویا عربگری، علی چایچی از تاریخ ۵ تا ۲۴ دی هر شب ساعت ۲۱:۱۵ در سالن استاد سمندریان اجرا می‌شود.

در خلاصه نمایش آمده است:در پادگانی نظامی سه تیرانداز به فاصله‌ زمانی یک ماه منجر به مرگ سه سرباز شده است. به دلیل اهمیت موضوع سروان شایگان افسر دایره بازرسی از طرف ستاد کل مامور حل و فصل پرونده می‌شود.

نمایش «پونز» به نویسندگی و کارگردانی صحرا فتحی و با بازی تینو صالحی، غزل شجاعی، هامون سیدی، صحرا فتحی، نجلا نظریان، سعید دشتی از تاریخ ۰۵ تا ۳۰ دی هر روز ساعت ۱۶:۳۰ در سالن استاد سمندریان به اجرا می‌رود.

در خلاصه نمایش آمده است:تمام اتفاقات این نمایش در روزی تعطیل در شرکت تولید و پخش پونز میگذرد، همراه با سوتفاهم و بدبیاری.

نمایش‌هایی که با آغاز فصل زمستان اجرا می‌شوند

سنگلج

نمایش کمدی «حیاط خانه حشمت خانم» به نویسندگی و کارگردانی عظیم موسوی ۲۱ آذر تا ۱۷ دی ماه ساعت: ۱۹:۴۵ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود. مژده ارجمند، سپیده دستینه، محمود راسخفر، حسین صادقیه، علی فتحعلی، سمیه کارگر، نگارمقدسی، مهدی نوری از بازیگران این نمایش هستند.

نمایش‌هایی که با آغاز فصل زمستان اجرا می‌شوند

خانه هنرمندان

نمایش «قلعه حیوانات» نوشته بهروز غریب پور و کارگردانی عارفه آزرمی، سعیده خوش نژاد از تاریخ  ۲۴ آذر تا ۱۳ دی هر شب ساعت ۱۸ در سالن استاد انتظامی به اجرا می‌پردازد. مهشاد حجتی، کوروش دستورانی، ستایش آزاد منش، مهتا هاشمی، تینا خلج، کیارش احمدزاده، محمدحسین ولیلو، مهیار کشاورز، عارفه آزرمی، ملیحه زینعلی، میلاد مرتضوی بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه نمایش آمده است: قلعه‌ حیوانات داستان دژی است بدون انسان، اما حیواناتش «زمانی که سر به راه می‌شوند، آدم می‌شوند!» قلعه‌ حیوانات، قصه‌ شعارها و شورهاست، شعارهایی که عاقبتشان پاک شدن با قلم نرم، اما کاریِ باد و باران و آفتاب است و شورهایی که پایانش ... قلعه‌ حیوانات حکایتی است آزاد از هر زمان و مکان!

نمایش «سبکی» به نویسندگی و کارگردانی  داریوش علیزاده و با بازی محمدرضا محمدپور، کیوان احمدی، مرتضی مرادی، الناز فرجی، فاضل رفاهی از تاریخ ۲۴ آذر تا ۱۳ دی هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در سالن استاد انتظامی اجرا می‌شود.

در خلاصه نمایش آمده است: از تولد تا مرگ چشم برهم زدنی از مقابل چشمانمان میگذرد، این نمایش با نگاهی کمدی به مرگ می‌نگرد، شاید نگاهی آرامتر و شیرین تر.

نمایش‌هایی که با آغاز فصل زمستان اجرا می‌شوند

تالار مولوی

نمایش «سرگذشت باور نکردنی دن کیشوت، ملانصرالدین، هدهد و دیگران در سرزمین عجایب» به نویسندگی و کارگردانی  آرمان طیران از تاریخ ۲۷ آذر تا ۱۸ دی هر شب ساعت ۱۸:۳۰ در سالن اصلی به اجرا می‌رود. علیرضا اخوان، کمال امید، وحید انجامی پناه، فاطمه بستامی، الهه تنهایی، محمدرضا جعفری، عرفان حیدری، سیما خزاعی، محمد ابراهیم خلیلیان، کیومرث دیلمقانی، سید محمد پارسا رضوی، ستایش زینلی، حامد سوری، سحر صفریان، مهرانا عیسی پور، حمیدرضا کاویانی، شیما کریمی، مینا محمدبیگی، اسفندیار میمند، حامد مبردی، الهه نورانی بازیگران این نمایش هستند.

نمایش‌هایی که با آغاز فصل زمستان اجرا می‌شوند

حوزه هنری

نمایش «پدر خط فاصله پسر» به نویسندگی و کارگردانی سینا دلشادی و با بازی علی آباقری، ندا حبیبی، میلاد حجازی، امیرعلی زارعی، فرحان فرحناک از تاریخ ۴ تا ۲۰ دی هر شب ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه ماه اجرا می‌رود.

در خلاصه نمایش آمده است: پیر نوجوان فرانسوی که پدر خود را در جنگ با آلمان از دست داده است به دنبال ادامه دادن راه پدر است که اتفاقاتی رخ می‌دهد ...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.