یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶

آیا «۲۳ نفر» حمایت نمی‌شود؟

توضیح روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری به یک گلایه

فیلم سینمایی «۲۳ نفر»

سینماپرس: روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری در حاشیه گلایه تهیه کننده و همکاران پخش فیلم سینمایی «23 نفر» با ارائه توضیحاتی بر لزوم حمایت همه جانبه از این اثر ارزشمند ملی در حوزه دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش سینماپرس، روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری در حاشیه گلایه تهیه کننده و همکاران پخش فیلم سینمایی «۲۳ نفر» با ارائه توضیحاتی بر لزوم حمایت همه جانبه از این اثر ارزشمند ملی در حوزه دفاع مقدس تاکید کرد.
متن این گزارش به این شرح است:
فیلم دفاع مقدسی و ارزشمند «۲۳ نفر» در حالی سومین هفته اکران خود را سپری می‌کند که به تازگی اظهارات تهیه کننده آن علیه پخش حوزه هنری، لزوم ارائه توضیحاتی را فراهم آورد.
«۲۳ نفر» محصول سازمان هنری– رسانه‌ای «اوج» با پخش «فیلمیران» که می‌بایست با پایان سرگروهی فیلم «چشم و گوش بسته» در گروه «باغ کتاب» روی پرده می‌رفت، به دلیل فروش خوب و تداوم سرگروهی این کمدی عملا اکران آن تا نیمه دی ماه با تعویق روبرو شد. اما سازندگان «۲۳ نفر» و پخش آن که این تعویق را پیش بینی نمی‌کردند، بخاطر برنامه ریزی زود هنگام در تبلیغات، از شورای صنفی نمایش تقاضای اکران ۴ هفته پیش از موعد و در گروه آزادش کردند.
با تصمیم شورای صنفی نمایش برای حمایت از این فیلم ملی، با اکران «۲۳ نفر» از ۲۰ آذر ماه موافقت شد، تا فرصت اکران پاییزی از دست نرود. اما طبق مصوبه شورا و آگاهی عوامل، این فیلم در ابتدا تنها امکان نمایش در پردیس‌های ۵ سالنه، سپس پردیس‌های ۳ سالنه و در نهایت سینماهای تک سالنه را داشته است.
عدم اکران یک فیلم در موعد مورد نظر سازندگان، مشخصا به دفتر پخش آن مرتبط است؛ اما با این وجود «بهمن سبز» در حالی که پرترافیک ترین روزهای سال سینمایی خود را با اکران همزمان دو فیلم پرمخاطبش، «منطقه پرواز ممنوع» و انیمیشن «بنیامین» که مسئولیت پخش آن‌ها را هم بر عهده دارد سپری می‌کند، بنابر رسالت و ماموریتی که دارد از حمایت، کمک و ارائه سالن‌هایش طبق مصوبه شورا به فیلم ارزشمند «۲۳ نفر» دریغ نکرد. گواه این مسئله حضور دو پردیس آزادی تهران و هویزه مشهد در میان سینماهای پرفروش این فیلم است.
درعین حال مقایسه توزیع سانس‌ها و سینماهای اختصاص داده شده توسط سینماهای «بهمن سبز» به این فیلم با سینماهای متعلق به پخش فیلم یا سایر سینماها به خوبی نشان از حمایت «بهمن سبز» می‌دهد. «۲۳ نفر» از ۱۶ سینمای شهرستان حوزه هنری بهره می‌برد، در حالی که سایر سینماهای شهرستان آن ۱۴ سینماست. سانس‌ها و ساعات اکران «۲۳ نفر» هم اکنون از فیلم‌های متعلق به بهمن سبز («منطقه پرواز ممنوع» و «بنیامین») در پردیس‌هایی نظیر آزادی و هویزه بیشتر است!
سانس دهی صبح یا پیش از عصر در سایر پردیس‌های بزرگ تهران و سالن کم در سایر شهرستان‌ها به این فیلم، نشان از ضعف برنامه ریزی دفتر پخش در ساماندهی و همراهی بیشتر سینماهاست. شاید بتوان علت عدم اقبال عمومی به این فیلم ملی را نیز همین ضعف در پخش و تبلیغات دانست که علیرغم گذشت سه هفته از اکران هنوز نتوانسته مخاطبان را متوجه حضورش کند. و بهتر است عزیزان مطالبه اصلی خود را از کسانی کنند که وظیفه اکران به موقع و هماهنگی سینماهای بیشتر برای فیلم را دارند.
پخش «بهمن سبز» هم اکنون با فروش ۵ میلیاردی «منطقه پرواز ممنوع» و فروش ۳ میلیاردی انیمیشن «بنیامین» -علیرغم اکران در گروه آزاد! – فروش هفتگی بیش از ۱ میلیارد تومان را برای مجموع دو فیلم در حال پخش خود تجربه می‌کند و طبعا نمی‌توان انتظار داشت فیلم‌های در حال فروش خود را از پرده پایین بکشد. آثار دغدغه مندی که پیش از اکران، کمتر کسی موفقیت آنها را پیش بینی می‌کرد اما با اراده عوامل پرتلاش‌شان، تبلیغات مناسب و درایت مدیران پخش ممکن شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.