یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵

به زودی؛

فیلم سینمایی «ملاله یوسف‌زَی» منتشر می‌شود

فیلم سینمایی ملاله یوسف‌زَی

سینماپرس: «گل مکای»فیلم سینمایی زندگینامه برنده جایزه صلح نوبل، «ملاله یوسف‌زی» ، قرار است در تاریخ ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ منتشر شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از تایمز آو ایندیا، فیلم زندگی‌نامه «ملاله یوسف‌زَی» فعال اجتماعی و دارنده جایزه صلح نوبل در اولین ماه سال جدید میلادی منتشر می‌شود.

این فیلم به کارگردانی «امجد خان» و به تهیه‌کنندگی «سانجی سینگلا» ساخته شده است. این برنامه توسط جیانتیلال گادا و تکنو فیلمز ارائه شده است.

«ریم شیخ» در نقش مالاله بازی می‌کند. این فیلم همچنین در نقش‌های محوری از  «دیویا دوتا» «پانکای تریپاتی»   «آتول کولکارنی» و «موکش ریشی» بهره برده است.

طبق اطلاعیه مطبوعاتی منتشر شده از سازندگان این فیلم، «گل مکای» نمودی از «سفر شجاعانه خانواده ضیاء‌الدین یوسف‌زَی» هنگامی است که دره سوات در پاکستان در سال ۲۰۰۹ توسط افراد مسلح طالبان تصرف شد و قانون شرع برای مردم آن منطقه وضع شد.

ملاله، دختر ضیاء‌الدین یوسف‌زَی، از طریق وبلاگ‌های خود در وب سایت بی‌بی‌سی اردو با نام مستعار «گل مکای» علیه ظلم و ستمی که خطرناکترین سازمان تروریستی جهان بر آن‌ها تحمیل کرده بود در دره سوات پاکستان فعالیت می‌کرد.

ملاله در فعالیت‌های خود علیه طالبان از حق مشروع دختران برای تحصیلات صحبت می‌کرد و شجاعت و جسارت او باعث محبوبیت و حمایت جهانی از وی شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.