پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

جشنواره فیلم فجر از زبان برگزیدگان دوره های پیشین/۶

معصومی: برخی مسئولان سال ها است روی اهداف اصلی و ارزشمند جشنواره فیلم فجر پرده کشیده اند

پروانه معصومی در اختتامیه سومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه بسیج

سینماپرس: پروانه معصومی بازیگر پیشکسوت سینما و برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در ۲ دوره جشنواره فیلم فجر گفت: برخی مسئولان سال ها است روی اهداف اصلی و ارزشمند جشنواره فیلم فجر پرده کشیده اند به نحوی که دیگر نشانی از آنچه باعث تولد و شکوفایی جشنواره شد در این رویداد مشاهده نمی شود!

برنده لوح زرین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم های «شکوه زندگی»، «جهیزیه ای برای رباب» و «گل های داودی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در روزگارانی که بنده از جشنواره فیلم فجر جایزه می گرفتم و در آن حضور داشتم وضعیت به این صورت بود که بدون هیچ گونه شوآف، باندبازی، لابی گری و... بهترین ها در جشنواره برگزیده و معرفی می شدند.

وی ادامه داد: در آن دوران محتوای فیلم ها با اهداف جشنواره سنخیت داشتند اما امروزه نه از این سنخیت خبری هست و نه بهترین هایی که انتخاب می شوند بهترین هستند! به عقیده من الآن به هیچ عنوان بهترین ها وجود ندارند. همه چیز در جشنواره فجر رنگ شوآف دارد و تقلید از ظاهر جشنواره های غربی تنها اتفاق جشنواره فیلم فجر طی سال های اخیر است.

این سینماگر تأکید کرد: متأسفانه برخی افراد که عنوان هنرمند را با خود به یدک می کشند نیز دیگر به اصل سینما و هنر فکر نمی کنند و در ایام برگزاری جشنواره فقط به فکر این هستند که چه لباسی بپوشند و برای عکاس ها چطور فیگور بگیرند و چطور راه بروند تا در چشم باشند!

معصومی تصریح کرد: جشنواره زمانی می تواند برای بنده ارزشمند باشد که به حال و احوال همان دوران و آن روزگاران گذشته برگردد که همه چیز در آن بر اساس صداقت و یکرنگی بود، شعار و شوآف و ظاهرگرایی در آن وجود نداشت و اگر کسی لیاقت داشت در این رویداد به خوبی دیده می شد و باندبازی و... در سینما وجود نداشت.

این بازیگر پیشکسوت در خاتمه اظهاراتش تأکید کرد: طی سال های اخیر تمامی دغدغه مدیران سینمایی ما به جای تولید آثار خوب و ارزشمند به برگزاری مراسم های تقلیدی از جشنواره های غربی و یا ایجاد حواشی برای انتخاب مکان های برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره و یا انتخاب سینمای رسانه ها شده و سطح سلیقه عمومی جامعه و حتی برخی از سینماگران نسبت به این رویداد را تنزل بخشیده اند؛ این اتفاق در حالی است که سینمای امروز ایران نیاز جدی به تولید آثار ارزشمند و فاخر سینمایی دارد تا از این رهگذر جشنواره فیلم فجر هم به ویترین قابل افتخاری به تولیدات سالانه سینما تبدیل شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.