سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵

درآمد ۸ میلیون دلاری یک ایالت آمریکا بابت دریافت مالیات از فیلم‌ها

صنعت سینمای امریکا

سینماپرس: ایالت یوتا برای فیلم‌هایی که در محدوده آن فیلمبرداری می‌شوند، ۲۵ درصد مالیات وضع کرده است که هرساله رقمی حدود ۸ میلیون دلار را برای این ایالت جنوب غربی آمریکا به ارمغان می‌آورد.

به گزارش سینماپرس به نقل از واشنگتن تایمز، در طول یک سال گذشته مجوز ساخت صدها فیلم در ایالت یوتای آمریکا صادر شده است که در نوع خود آمار بسیار بالایی محسوب می‌شود.

کمیسیون فیلم یوتا اعلام کرد که در میان صدها مجوز تولید فیلم ده‌ها مجوز برای سخت فیلم بلند سینمایی، سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های مستند بلند صادر شده است.

این ایالت برای تولید فیلم‌هایی که در آن محدوده فیلمبرداری می‌شوند، ۲۵ درصد مالیات وضع کرده است که هرساله رقمی حدود ۸ میلیون دلار برای یوتا آورده مالی دارد.

از جمله تولیداتی که امسال در یوتا فیلمبرداری شده است می‌توان به سریال «موزیکال دبیرستان» اشاره کرد که فصل دوم آن نیز در سال ۲۰۲۰ در همین ایالت فیلمبرداری خواهد شد.

دو فیلم «کشتن دو عاشق» و «۹ روز» که در یوتا فیلم‌برداری شده‌اند در جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۲۰ اکران خواهند شد.

کمیسیون فیلم یوتا می‌گوید که امسال ۷۸۰ مجوز فیلم صادر کرده است.

تولید فیلم در سراسر ایالت یوتا بیش از ۱۵۰۰ شغل محلی ایجاد کرده است. این کمیسیون هزینه‌های صرف شده برای تولید این فیلم‌ها در سال ۲۰۱۹ در این ایالت را  ۵۹ میلیون دلار تخمین زده است.

ارائه این آمارها نشان دهنده این واقعیت است که توسعه سینما چقدر می‌تواند سودآور باشد و این نمونه را می‌توان تعریف دقیق و درستی از «صنعت سینما» قلمداد کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.