شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹

جشنواره فیلم فجر از زبان برگزیدگان دوره های پیشین/۹

فروزش: برنامه ریزی غلط مانع دیده شدن آثار سینمایی کودک و نوجوان در جشنواره فیلم فجر شده است

ابراهیم فروزش

سینماپرس: ابراهیم فروزش کارگردان سینما و برنده ۲ جایزه از دوره های ابتدایی جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر زمانی حائز اهمیت بود که همه فیلم های تولید شده سینمای ایران امکان شرکت در آن را داشتند و این جشنواره کلیت سینمای ایران را در برمی گرفت و سینماگران با عشق و علاقه تمام تلاش شان را به کار می بردند تا فیلم های شان را هرطور شده به این جشنواره برسانند.

برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم دوم برای فیلم «خمره» از دهمین دوره جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده علیرغم اینکه در سال های ابتدایی برگزاری جشنواره فیلم فجر چند دوره داور این رویداد بوده ام و فیلم هایم نیز در این جشنواره شرکت می کردند، به دلیل برخی مسائل پیش آمده در این رویداد، در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا نمی کنم. 

کارگردان فیلم های سینمایی «بچه های نفت» و «شیر تو شیر» یادآور شد: البته بنده هیچ وقت تمایلی به حضور در جشنواره نداشتم و اگر فیلم هایم در این رویداد شرکت می کردند صرفاً از طرف تهیه کننده فیلم ها بوده، به عنوان مثال فیلم «خمره» را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان تهیه کننده به جشنواره فرستاده بود.

وی ادامه داد: بی تردید نباید کتمان کنم که بعد از اینکه فیلم هایم در جشنواره مورد توجه قرار می گرفت مانند هر فیلمساز دیگری خوشحال می شدم اما هیچ وقت نگاه صرف به جشنواره نداشتم و هدفم ساخت فیلم برای حضور در جشنواره نبود.

برنده لوح زرین بهترین فیلم آموزشی برای فیلم «نگاه» از سومین دوره جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: فارق از نگاه های سیاسی و جناحی و اتفاقاتی که در جشنواره می افتد مسأله شلوغی بیش از حد سینماهای متعلق به جشنواره و هرج و مرج و بی نظمی باعث می شود تا عطای حضور در این رویداد را به لقایش ببخشم.

این سینماگر سپس با بیان اینکه برنامه ریزی غلط مانع دیده شدن آثار سینمایی کودک و نوجوان در این رویداد سینمایی شده است تأکید کرد: یکی دیگر از گلایه های من نسبت به جشنواره فجر طی سال های اخیر بی توجهی به فیلم های کودک و نوجوان است. گویا از نظر برگزارکنندگان این رویداد سینمایی فیلم های کودک و نوجوان ارزشی ندارند و این مسأله برای بنده که مهر سینمای کودک و نوجوان روی پیشانی خورده دردآور است.

وی در پایان این مصاحبه افزود: بنده وقتی می بینم مسئولان جشنواره به ما وقعی نمی گذارند ترجیح می دهم در این رویداد حتی به عنوان یک تماشاگر ساده فیلم هم حضور نداشته باشم و دورادور از طریق رسانه ها پیگیر جریاناتی که در جشنواره رخ می دهد قرار بگیرم. از سوی دیگر شائبه ناداوری ها در جشنواره و اینکه طی این سال ها همواره شاهد بوده ایم برخی شرکت کنندگان در مقابل داوران قدعلم کرده اند که چرا اثر ما سیمرغ نگرفته است نیز تصویری زشت از جشنواره در ذهن بنده به جا گذاشته و بی میلی ام را نسبت به حضور در این رویداد بیشتر کرده است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.