چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸

در پی بالا گرفتن اختلافات بین اعضا؛

خانه سینما بار دیگر منحل می‌شود؟

آرم خانه سینما

سینماپرس: خبرهایی شنیده می‌شود که تغییرات جدیدی درباره نحوه اکران فیلم‌ها در راه است.

به گزارش سینماپرس، در امتداد برگزاری جلساتی درباره حذف سرگروه‌های سینمایی، در آخرین جلسه‌ای که دیروز برگزار شد؛ سینمادارها نیز به این نتیجه رسیدند که سرگروه‌ها حذف شوند و سازمان سینمایی به زودی آئین نامه را برای نظرسنجی به صنوف ارائه می‌کند.

به احتمال فراوان و طبق این آئین نامه با توجه به درخواست سینمادارها، انجمن پخش کنندگان، سازمان سینمایی و شورای صنفی، برنامه اکران به این صورت است که تاریخ و نوبت اکران فیلم‌ها مانند فوتبال و از طریق گوی تعیین می‌شود.

اگر به این شکل پیش برود برنامه اکران همه فیلم‌ها با یک مدل مشخص می‌شود و به نوعی رانت تعیین زمان و نوبت و سرگروه از بین خواهد رفت.

موضوع دیگر مربوط به جلسه به تعویق افتاده روسای صنوف سینمایی با رئیس سازمان سینمایی برای حل مشکلات است و طبق پیگیری‌های ما به دلیل اختلافات زیادی که در بخش‌های مختلف خانه سینما وجود دارد؛ این جلسه که قرار بود اواخر هفته گذشته یا اوایل این هفته برگزار شود، محقق نشد و این اختلافات تا جایی پیش رفته که ممکن است به انحلال خانه سینما ختم شود. برخی اهالی خانه سینما بعد از اینکه متوجه شدند مسائل معیشتی و صنفی و درمانی آنها در خانه سینما حل نمی‌شود عضو خانه کارگر شدند.

حالا باید دید سازمان سینمایی این مشکل را حل می‌کند و اختلافات بین برخی اعضای قدیم و جدید خانه سینما از بین می‌رود یا شاهد اتفاق دیگری خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.