سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸

علیرضا افتخاری:

ادای دین به سردار سلیمانی با قطعه «مرد میدان»

علیرضا افتخاری در افتتاحیه ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار

سینماپرس: پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی طیف‌های مختلف جامعه هنری کشورمان سعی کرده‌اند ضمن ابراز همراهی با مردم کشورمان در محکومیت این جنایت، با تهیه و تولید آثاری از حوزه موسیقی و شعر تا مستند و تئاتر نسبت به این سردار بزرگ ادای دین کنند.

به گزارش سینماپرس، علیرضا افتخاری خواننده سرشناس موسیقی سنتی کشورمان روز گذشته مهمان ویژه‌برنامه تلویزیونی «سلام عصر بخیر» شبکه ۳ سیما بود و قطعه موسیقایی تازه‌ای با عنوان «مرد میدان» را که به مناسبت شهادت سردار سلیمانی ساخته بود، اجرا کرد.

افتخاری پیش از اجرای این قطعه موسیقی که برای اولین بار روی آنتن شبکه ۳ سیما رفت، با اشاره به اینکه الکن شده‌ام و از این اتفاق در حیرتم گفت: شاید کار خدا باشد و قرعه‌ای است که به نام این مقام شامخ افتاده که تا پای جان برای مردم و اسلام ایستاد. بنده کمترین هم اگر صدایی دارم می‌خواهم دِینم را ادا کنم. هرچند درونم به هم ریخته است، اما کاری را خواندم تا بگویم من هم جزو خریداران یوسف هستم.

این خواننده موسیقی سنتی افزود: دیروز کار ضبط و خوانده شد و اکنون قرار است برای اولین بار پخش شود. شعر از مولوی انتخاب شده است. خود آن حضرت (شهید حاج قاسم سلیمانی) پشت میکروفن این شعر را دکلمه کرده و خوانده بودند. من زمانی به پیشگاه آن مقام شرفیاب شدم و بوسه‌ای از ایشان گرفتم و دگرگون شدم. کلام نمی‌تواند حق مطلب را ادا کند، اما من گِرد درفش ایشان می‌گردم، همچنان که آمده‌ام تا به ایشان بگویم ما هم سهمی داریم. هنرمندان در جای جای این فلات همه غمگین هستند.
وی یادآور شد: دو بیت آخر این کار با صدای خود سردار سلیمانی است و به مراتب بهتر از موسیقی شکل گرفته است. من هم پشت صحنه اشک ریختم و دگرگون شدم که‌ای کاش این مرد می‌بود. او برادر بزرگ‌ترم بوده و نمی‌دانم باید چه بگویم. این برج و باروی انسانیت باید حفظ می‌شد، اما کسی که از خدا بی‌خبر است عملی خداناپسندانه انجام داد و ملتی را داغدار کرد.

محمد گلریز خواننده موسیقی انقلابی کشورمان نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جانسوز سردار سرافراز ایران شهید سپهبد قاسم سلیمانی به فارس گفت: کسانی که دم از حقوق بشر می‌زنند سراپا دروغ هستند و عملکرد آن‌ها نشان‌دهنده این است که خود ناقض حقوق بشر هستند و اعمالی نفرت‌انگیز و غیرقابل وصف دارند. امریکایی‌ها کارهایی انجام می‌دهند که تمام تبلیغات دروغین‌شان نقش برآب می‌شود. یکی از همین کارهای رذیلانه شهادت سردار سرافراز ایران سلیمانی است که امریکا با این کار دیگر به هیچ نحوی نمی‌تواند ظلم خود را پنهان و انکار کند و هیچ تبلیغات رسانه‌ای نمی‌تواند حقیقت کثیف آن‌ها را پاک کند.

این خواننده با اشاره به ایجاد وحدتی عظیم بین مسلمانان اظهار داشت: از همه مهم‌تر آنکه این اقدام باعث شد که وحدتی عجیب بین مسلمانان جهان ایجاد شود. هر کسی با هر سلیقه‌ای با شهادت سردار عزیزمان ابراز همدردی کرده و اقدام خبیثانه امریکا را محکوم می‌کند و انسجام و وحدت عظیمی بین مردم به وجود آمد. من و برخی هنرمندان دیگر آماده‌ایم که با کمک سازمان بسیج هنرمندان برای این شهید بزرگ آثار ارزشمند و ماندگاری را خلق کنیم که یاد و خاطره این سردار بزرگ را تا بی‌نهایت در دل‌ها تداعی کند.

اکبر عبدی بازیگر سینما و تلویزیون نیز با اشاره به اینکه سردار با گفتن این جمله که «من یک سرباز وطن بودم» بهترین حرف را در مورد خودش گفته است، اظهار داشت: واقعاً سربازی وطن که خودش همواره با این نام از خودش یاد می‌کرد و حتی در وصیتنامه‌اش نوشته که بنویسید سرباز قاسم سلیمانی، بهترین تعریفی است از خدمتگزار صدیق و متواضع که حتی در سفر آخرت هم دوست دارد با سربازانش همراه شود و می‌نویسد و از خانواده و دوستانش می‌خواهد او را کنار سربازان و همرزمانش به خاک بسپارند، ‌ای کاش بقیه از ایشان یاد بگیرند و راه ایشان با قوت و مستحکم ادامه یابد. وی تأکید کرد: ما خودمان هم خانواده شهیدیم؛ چه شهدای مدافع حرم و چه شهدای هشت سال دفاع‌مقدس، همه عزادار حاج قاسم و قهرمانان واقعی‌اند، امیدوارم راه او و امثال او ادامه یابد.

*روزنامه جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.