جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸

از «گذر سینما» تا تقاضا برای فروش اینترنتی فیلم ها؛

بررسی وضعیت سینماهای مردمی جشنواره فجر

آرم سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: در این گزارش به بررسی شرایط سینماهای مردمی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر پرداختیم.

به گزارش سینماپرس، امسال نیز مانند سال های قبل تعدادی از سینماها را به عنوان سینماهای مردمی جشنواره فجر انتخاب کرده اند. در این باره با مدیران برخی از این سینماها درباره شرایط استقبال از مخاطبان گفت و گو کردیم که در ادامه می خوانید.

تغییرات اساسی در بخش بصری

سجاد نوروزی مدیر سینما آزادی گفت: با لطف و مساعدت موسسه سینما شهر و همراهی ارشاد، تقریبا بخش بصری تغییرات جدی کرده، کل پرده‌ها پس از ده سال عوض شده، پروژکتورها وضعیت مطلوبی دارند و به لحاظ تکنیکال کاملا آمادگی داریم. در بخش‌های مختلف کارهای اساسی صورت گرفته و منتظر برگزاری جشنواره هستیم.

این مدیر درباره نمایش فیلم‌ها برای نابینایان و ناشنوایان بیان کرد: ما در این مورد نیز آمادگی داریم و اگر تصمیم به اجرای آن در سینما آزادی باشند به مشکلی بر نمی‌خوریم.

«گذر سینما»؛ ویژه برنامه موزه سینما برای مخاطبان

سپیده حیدرآبادی مدیر روابط عمومی موزه سینما گفت: به لحاظ سخت افزاری آمادگی کامل داریم و صندلی‌های دو سالن سینماتوگراف و سینمافردوس در اختیار مخاطبان جشنواره است.

او افزود: یکی از برنامه‌های ویژه ما «گذر سینما» است که از ورودی خیابان ولیعصر تا درب موزه سینما خواهد بود، تبلیغات محیطی جشنواره را انجام می‌دهیم و برای سانس‌های فوق العاده اعلام آمادگی می‌کنیم.

میزبانی سینما استقلال از مخاطبان با سالنی مجهز و به روز

حسین کشاری مدیر سینما استقلال گفت: قصد بازسازی کامل و اضافه کردن دو سالن داشتیم که فعلا محقق نشده است، اما قطعا پس از اتمام جشنواره انجام می‌شود و سینما استقلال، پردیس خواهد شد.

او افزود: الان با یک سالن کاملا مجهز و آماده و به روز شده برای استقبال از مخاطبان جشنواره آمادگی داریم و از صدا و تصویری استفاده می‌کنیم که به نوعی حرف اول را می‌زند.

آمادگی ایران مال برای ارائه خدمات به نابینایان و ناشنوایان و معلولان

محمد رضا سعیدی پور مدیر ایران مال گفت:خوشبختانه با چهار سالن موازی در جشنواره حضور داریم و با مدرن‌ترین سیستم صوتی و تصویری کشور آماده میزبانی علاقه‌مندان به فیلم‌ها هستیم. همچنین از سیستم‌های برودتی سرمایش و گرمایش و تهویه نیز بهره می‌بریم تا بتوانیم به عنوان سینمایی نمونه پذیرای مردم و مخاطبان باشیم.

این مدیر افزود: ما آماده پذیرایی عزیزان نابینا و ناشنوا و معلول هستیم، چون دوازده سالن در اختیار داریم که اگر نیاز شود از آن‌ها به عنوان سالن رزرو برای این افراد از جامعه و حتی سانس‌های فوق العاده استفاده می‌کنیم.

سعیدی پور ادامه داد: از تسهیلات ما می‌توان به پارکینگ رایگان حتی پس از جشنواره اشاره کرد مضاف بر اینکه مردم در فضای سرپوشیده حضور خواهند داشت و از فضای باز دور خواهند ماند تا سرما و گرما آنها را اذیت نکند.

تعبیه فضایی خاص برای عکسبرداری هنرمندان

محمد قنبری مدیر مگامال گفت: این پردیس سال ۱۳۹۶ افتتاح شده و از تمام تجهیزات مدرن سینما برخوردار است البته که مجددا همه آن‌ها را بررسی کردیم و مشکل خاصی وجود ندارد.

او افزود: دو سالن در اختیار فیلم‌های جشنواره قرار دادیم و اگر سانس فوق العاده در نظر گرفته شود آمادگی کامل برای این جریان نیز داریم.

قنبری گفت: امکان استقبال و نمایش فیلم برای نابینایان، ناشنوایان و معلولان نیز وجود دارد، پذیرایی از هنرمندان در فضایی خاص برای عکسبرداری و ... تعبیه کردیم و البته دیگر مخاطبان نیز با شرایط خوبی مواجه خواهند شد.

پردیس سینمایی باغ کتاب؛ استقبال مخاطبان از میزبانی جشنواره فیلم فجر

احسان هوشیارگر مدیر روابط عمومی و ارتباطات پردیس سینمایی باغ کتاب گفت: پس از مشخص شدن این پردیس به عنوان یکی از سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر، با بازخوردهای خوبی از سوی مخاطبان به خصوص کسانی که مخاطبان ثابت ما هستند روبرو شدیم. دلیل این بازخوردها، رضایت مخاطبان از شرایط مناسب این پردیس از پذیرایی تا نمایش فیلم در طول سال بود.

او افزود: امسال با سه سالن و نزدیک به هفتصد نفر ظرفیت و مدرن‌ترین سیستم‌های صوتی و تصویری، فیلم‌های جشنواره فجر را نمایش می‌دهیم و نزدیک به هفتصد نفر ظرفیت دارند.

هوشیارگر درباره سانس‌های فوق العاده بیان کرد: اگر میزان استقبال و درخواست مخاطبان به حدی باشد که مسئولان برگزار کننده جشنواره و نماینده ارشاد تصمیم به ارائه سانس فوق العاده بگیرند آمادگی کامل داریم و ارائه خدمات خواهیم داد.

به روز رسانی کامل سیستم تصویری پردیس کورش

علی سرتیپی مدیر پردیس کورش گفت: مانند هر سال آمادگی کامل داریم، از یک ماه گذشته کل سیستم تصویری به روز شد و طی چند ماه گذشته صندلی‌ها و روکش‌های جدید را تعویض کردیم و نسبت به سال قبل تغییراتی اساسی شکل گرفت.

او افزود: شش سالن در اختیار جشنواره فجر است و آمادگی کامل برای سانس های فوق العاده و نمایش برای نابینایان، ناشنوایان و معلولان را داریم.

مدیر سینما فرهنگ: بلیت ها را اینترنتی بفروشید

مجتبی بهزادیان مدیر سینما فرهنگ گفت: طبق سنوات قبل، سالن‌های یک و دو را به پخش فیلم‌های جشنواره فجر اختصاص دادیم.

او افزود: به علت بازسازی کامل و اساسی در خرداد ماه، ظرفیت‌ها تغییر کرده و سالن یک به ۳۱۵ نفر و و سالن دو به ۲۳۹ نفر رسیده است. از سویی سالن یک تنها سالن در ایران است که به صندلی vip برقی مجهز است.

این مدیر ادامه داد: پرده سالن نمایش‌ها عوض شده و با حمایت سینماشهر، پروژکتورها و سیستم صدا را به روز کردیم. دو ردیف شش تایی در سالن یک برای افراد ناتوان است، اما نمایش برای عزیزان نابینا و ناشنوا نیاز به تجهیزات خاصی دارد که اگر در نظر بگیرند، ارائه خدمات خواهیم داد.

بهزادیان افزود: درباره سانس فوق العاده نیز اگر نیاز شود مانند سنوات قبل آمادگی کامل داریم.

این مدیر با ارائه یک پیشنهاد گفت: تا جایی که امکان دارد بلیت‌ها را به صورت اینترنتی بفروشند تا از ازدحام مردم و مشکلات حاصل از آن، جلوگیری شود و در کل تکریم ارباب رجوع را در نظر بگیرند.

در بهترین شرایط استقبال از مخاطبان جشنواره فیلم فجر هستیم

محمد قاصد اشرفی مدیر سینما ماندانا گفت: بالاترین کیفیت سیستم صوتی و تصویری را داریم و در بهترین شرایط استقبال هستیم، چون بازسازی کامل انجام شده است.

او افزود: آمادگی برای اجرای سانس‌های فوق العاده را داریم و سالن اصلی ما در اختیار جشنواره خواهد بود.

*خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.