یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱

به مناسبت اسکار 2020،؛

بزرگترین گاف‌ها در تاریخ اهدای جوایز اسکار!

اسکار

سینماپرس: جوایز آکادمی اسکار بزرگترین و مهمترین مراسم سینمایی در جهان است؛ اما همیشه همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود.

به گزارش سینماپرس، در هر برنامه‌ای که به صورت زنده برگزار می‌شود، احتمال روی دادن یک حادثه بد و یا یک اشتباه وجود دارد که گاه باعث به یاد ماندن آن‌ها برای مدت طولانی می‌شود.

اسکار که هر سال توسط آکادمی علوم و هنرهای سینما برگزار می‌شود، شاید مهمترین رویداد مربوط به سینما باشد. این مراسم‌ها هم با وجود برنامه ریزی‌ طولانی مدت باز گرفتار گاف‌ها و اتفاقات پیش بینی نشده می‌شوند.

یکی از جدیدترین اتفاقاتی که در این آکادمی رخ داده بود، مربوط به اسکار سال ۲۰۱۷ است که برنده جایزه اصلی به اشتباه اعلام شد. در ادامه با وجود اشتباهات و حوادث زیادی که وجود داشته است، چند مورد از برجسته‌ترین خطاها را مرور می‌کنیم:

عجله خانم بازیگر برای دریافت جایزه

در بیستمین دوره جوایز اسکار در سال ۱۹۴۸، روسالیند به نظر از اینکه جایزه اسکار بهترین بازیگر را برای فیلم «عزا برازنده الکترا است» می‌برد مطمئن بود. بعد از دوبار عدم موفقیت در دریافت جایزه او به قدری مطمئن بود که پیش از اعلام رسمی بلند شد تا جایزه اش را دریافت کند، که البته جایزه به لرتا یونگ برای فیلم «دختر کشاوز» رسید!

گذاشتن تصویر شخص زنده در بخش درگذشتگان اسکار

در اسکار سال ۲۰۱۷ که بزرگترین گاف اسکار رخ داده بود، شاهد یک اشتباه دیگر نیز بودیم که کمتر مورد توجه واقع شد. در آن سال بخش ویژه‌ای برای تجلیل از درگذشتگان سینما برگزار شد که به جای عس جنت پترسون، طراح لباس معروف، تصویر دوست او «جین چپمن» گذاشته شده بود که البته تهیه کننده فیلم است.

زمین خوردن جنیفر لارنس

جنیفر لارنس در سال ۲۰۱۳ زمانی که برای دریافت جایزه خود به سمت صحنه می‌رفت، روی پله‌ها به زمین خورد. البته این اتفاق آخرین بار نبود و او سال آینده باز هم در فرش قرمز این جوایز به زمین خورد. در آن زمان به شوخی به وی گفته می‌شد که زمین خوردن در اسکار را به یک سنت برای خود تبدیل کرده است!

تلفظ اشتباه برنده توسط جان تراولتا

جان تراولتا در مراسم اسکار سال ۲۰۱۴ نام ایدینا منزل را ادله دازیم صدا کرد. در مراسم‌های اسکار بعد نیز دوباره این گاف تراولتا مورد شوخی قرار گرفت. یکی از مجریان اسکار در هنگام معرفی بندیکت کامبربچ گفت: بندیکت کامبربچ نه تنها یکی از مشهورترین نام‌ها در صنعت نمایش و فیلم است؛ بلکه صدایی است که زمانی که از تراولتا درخواست می‌کنید بن افلک را تلفظ کند می‌شنوید.

اشتباه در اعلام برنده بهترین فیلم

در جوایز سال ۲۰۱۷ که جدیدترین و شاید بدترین گاف آکادمی اسکار باشد، فیلم سینمایی «لالالند» به صورت اشتباه به جای «مهتاب» برنده اسکار بهترین فیلم اعلام شد. این فیلم جایزه گلدن گلوب را هم برده بود و تعجبی نداشت که اسکار را هم تصاحب کند، اما بعد از مدتی اعلام شد که اشتباهی رخ داده و این جایزه به فیلم «مهتاب» تعلق دارد. مجری آن سال مراسم اسکار بعد از این مراسم گفت: می‌دانم که خرابکاری کردم و قول می‌دهم هیچ وقت باز نگردم. البته او اجرای اسکار سال بعد را هم بر عهده گرفت!

برنده کردن کسی که اصلا نامزد دریافت جایزه نبود

در اسکار سال ۱۹۶۴، سامی دیویس جونیور اجرای اسکار را بر عهده داشت و کسی را در بخش موسیقی برنده اعلام کرد که اصلا نامزد اسکار نشده بود! او اعلام می‌کند که جان ادیسون جایزه را دریافت کرده است، اما او اصلا در میان نامزدها نبود. بعد از مدتی می‌گوید که پاکت اشتباه را به وی داده اند و فوراً این اشتباه را اصلاح می‌کند. در نهایت جایزه به آندرو پروین رسید.

جایزه به فرانک اشتباهی

در اسکار سال ۱۹۳۳، در بخش بهترین کارگردانی دو نفر با نام فرانک حضور داشتند. یکی فرانک کاپرا برای فیلم «خانمی برای یک روز» و فرانک لیود برای فیلم «سواران». مجریان آکادمی گفتند: بیا فرانک، جایزه ات را بگیر. فران کاپرا برای دریافت جایزه می‌رود، اما برنده واقعی فرانک لیود بود.

سخنرانی خود پسندانه

اگر نام منفورترین بازیگران هالیوودی برایتان جالب باشد، احتمالا به نام آن هاتوی برخورده اید. سخنرانی او در سال ۲۰۱۳ و همچنین اجرای نامناسب او در اسکار بسیار مورد انتقاد گرفت و باعث افزایش نفرت از این بازیگر شد.

*خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.