چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰

در یک دهه اخیر؛

رتبه بندی برندگان اسکار بازیگر مرد

اسکار2018

آکادمی اسکار در طول دهه گذشته به بازیگرانی مانند گری اولدمن، واکین فینیکس و بیشتر جایزه اهدا کرده است که در این گزارش به آنها پرداخته ایم.

به گزارش سینماپرس، وبگاه اسکرین رنت به رتبه بندی فیلم‌هایی پرداخت که در دهه اخیر توانسته اند جایزه بهترین بازیگر مرد اسکار را دریافت کنند. این لیست بر اساس امتیاز و محبوبیت این فیلم‌ها در سایت معتبر IMDb رتبه بندی شده است.

این سایت نوشت: بازیگری می‌تواند یک فیلم را با شکست مواجه کند و یا آن را با موفق کند. البته فاکتورهای زیاد دیگری نیز هستند که روی کیفیت فیلم تاثیر دارند و آن را بالا می‌برند، اما بازیگری نقش مهم و وسیعی را در خلق فیلم ایفا می‌کند. فیلمی می‌تواند کاملا بدون نقص فیلمبرداری، تدوین و نوشته شده باشد، اما بدون یک بازیگری قانع کننده تقریبا هیچ معنایی ندارد.

خوشبختانه در تمامی فیلم‌های این لیست بازی‌های خوبی ارائه شده است؛ به قدری خوب که باعث شده بازیگران آن‌ها برای بخش بازیگری مرد اسکار، جایزه دریافت کنند. در ادامه نمره ۱۰ فیلمی که در دهه اخیر فاتح اسکار بازیگری شدند را با نمره IMDb (امتیاز مخاطبان حاضر) بررسی می‌کنیم.


لینکلن – ۷/۳

رتبه بندی برندگان اسکار بازیگر مرد در دهه اخیر

در انتهای لیست، نام فیلم لینکلن را داریم که در حال حاضر و در کمال تعجب امتیاز ۷/۳ را دارد. در ابتدا به نظر نمی رسید که مخاطبان به این فیلم با روند کند و تا حدی پیچیده نظر مثبتی نشان دهند. دنی دی لوئیس برای نقش آبراهام لینکلن در این فیلم جایزه اسکار را از آن خود کرد. با این حال که بازی او بی نظیر بود اما در این لیست جایگاه آخر را دارد.


تاریکترین ساعت – ۷/۴

رتبه بندی برندگان اسکار بازیگر مرد در دهه اخیر

در این فیلم سینمایی که دوباره یک شخصیت سیاسی را شاهد هستیم، گری اولدمن نقش وینستون چرچیل را بازی می‌کند و فیلم داستان اقدامات او در طول جنگ جهانی دوم و بحران کابینه جنگ را دنبال می‌کند. بازی اولدمن با برنده شدن جوایز گلدن گلوب، بفتا و انجمن بازیگران مورد تحسین جهانی قرار گرفت.


تئوری همه چیز - ۷/۷

رتبه بندی برندگان اسکار بازیگر مرد در دهه اخیر

واضح است که آکادمی اسکار فیلم‌های ژانر بیوگرافی را می‌پسندد. فیلم سینمایی «تئوری همه چیز، جزیئات زندگی تراژدی و زندگی استیفن هاوکینگ را روایت می‌کند که خیلی عالی توسط ادی ردمین بازی شد. او جوایز متعددی از جمله بفتا، گلدن گلوب، انجمن بازیگران و اسکار دریافت کرد.


منچستر کنار دریا – ۷/۸

رتبه بندی برندگان اسکار بازیگر مرد در دهه اخیر

کیسی افلک برای نقش آفرینی خود در فیلم سینمایی «منچستر کنار دریا»، داستان مردی پر از مشکل و افسرده است که از او درخواست می‌شود از برادرزاده اش پس از مرگ برادرش محافظت کند. افلک برای این نقش بسیار مورد توجه آکادمی بود و تعجبی نداشت او را برنده جایزه بدانیم. بر خلاف دیگر فیلم‌ها «منچستر کنار دریا» امتیاز بالایی از سایت راتن تومیتو دریافت کرده است.


آرتیست – ۷/۹

رتبه بندی برندگان اسکار بازیگر مرد در دهه اخیر

شاید این فیلم یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌ها در دهه اخیر باشد. نه به خاطر اینکه کاری انجام داده باشد بلکه به این دلیل که بسیار مورد تحسین و تشویق قرار گرفت. اما برخی از مخاطبان عمومی حتی نمی‌توانستند این فیلم را مشاهده کنند. ژان دوژاردن با این فیلم به اولین فرانسوی تبدیل شد که جایزه اسکار را دریافت می‌کند و به این ترتیب بخشی از تاریخ اسکار شد.


سخنرانی پادشاه – ۸/۰

رتبه بندی برندگان اسکار بازیگر مرد در دهه اخیر

سخنرانی پادشاه یک فیلم زندگی نامه‌ای دیگر است که به ذائقه اسکار خوش آمد و جایزه بهترین فیلم را هم دریافت کرد. کالین فرث اولین بازیگری بود که در دهه گذشته اسکار جایزه بهترین بازیگر اسکار را در سال ۲۰۱۱ و دوره هشتاد و سوم اسکار دریافت کرد. در آن سال فرث بازیگرانی مثل جیمز فرانکو و خاویر باردام را برای این جایزه کنار زد.


باشگاه خریداران دالاس – ۸/۰

رتبه بندی برندگان اسکار بازیگر مرد در دهه اخیر

این درام در مورد خالق باشگاه خریداران دالاس با بازی متیو مک کانهی در اسکار موفق بود. این نقش آفرینی شاید بهترین بازیگری مک کانهی در کارنامه حرفه‌ای او باشد. او ویژگی‌های خودش را به عنوان یک بازیگر مهم در این فیلم نشان داد.

گفتنی است مک کانهی تنها یک بار نامزد اسکار شده و همان یکبار هم جایزه را دریافت کرده است.


از گور برخواسته – ۸/۰

رتبه بندی برندگان اسکار بازیگر مرد در دهه اخیر

از گور برخواسته یکی دیگر از فیلم‌های برنده اسکار در دهه اخیر بود. در حالی که خیلی‌ها معتقد بودند دی کاپریو در فیلم عالی بوده و سختی‌های زیادی را برای آن کشیده است بعضی‌ها نیز می‌گویند بازی او ارزش جایزه اسکار را نداشته است. با وجود اینکه این فیلم امتیازات متوسط را از نقدهای معروف دارد، اما نمره آن در مخاطبان سینمایی قابل توجه است.


حماسه کولی- ۸/۰

رتبه بندی برندگان اسکار بازیگر مرد در دهه اخیر

 اگرچه رامی مالک برای این فیلم جایزه اسکار را دریافت کرده و امتیاز این فیلم نیز بالاست، اما فیلم اصلا مورد توجه منتقدان قرار نگرفته و امتیاز ۶۱ را از سایت راتن تومیتو دریافت کرده است. بیشتر آن‌ها معتقد هستند که بازی مالک بهترین چیزی است که می توان در این فیلم به آن اشاره کرد.


جوکر- ۸/۶

رتبه بندی برندگان اسکار بازیگر مرد در دهه اخیر

فیلم سینمایی «جوکر» اکنون امتیاز ۸.۶ در سایت IMDb ثبت کرده است. این فیلم در اسکار ۲۰۲۰ دو جایزه بهترین موسیقی و بهترین بازیگری را برای واکین فینیکس دریافت کرد. جایزه‌ای که مورد انتظار و سزاوار بود. اما شگفت انگیز است که جوکر توسط مخاطب عام تحسین می‌شود چرا که نمره منتقدان به فیلم به ترتیب در سایت‌های معتبر راتن تومیتوز و متاکریتیک ۶۸ و ۵۹ از صد است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.