یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

حمید نیلی:

نباید بگذاریم کرونا ما را دچار خمودگی کند

حمید نیلی

سینماپرس: مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس گفت: امیدواریم هم دولت و متولیان که یکی از آنها خودم هم هستم در انجمن بتوانیم کاری انجام دهیم نباید دچار خمودگی شویم.

به گزارش سینماپرس، حمید نیلی مدیر انجمن هنرهای نمایشی و مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در گفت وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس درباره شرایط پیش روی تئاتری ها عنوان کرد: متأسفانه با شرایطی که کرونا در  کشور ایجاد کرد وضعیت اجراها همه بهم ریخت. اجرای حسین مسافرآستانه به نام «برگشتن» در تماشاخانه سرو هم اجرای پراقبالی بود که آن هم لغو شد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه به زودی خیر و سلامتی برای جامعه ایجاد شود، گفت: هم دولت و هم انجمن نمایش و اداره کل که متولیان حوزه تئاتر هستند امیدواریم پس از گذر از این پیچ یک حمایتی از بچه های تئاتر و هنرمندان آسیب دیده در این شرایط بکنند.

نیلی با بیان اینکه خیلی از این کارها از همین الان هم تعطیل کرده اند، گفت: امیدواریم سال جدید سال پرخیر و برکتی برای تئاتری ها و کل مملکت باشد.

مدیر انجمن هنرهای نمایشی در پاسخ به سوالی مبنی بر پرداخت خسارت هنرمندانی که در این ایام روی صحنه بودند، گفت: قطعا در این زمینه باید کاری انجام شود، خود شهرام کرمی هم برنامه هایی در این راستا دارد، بهرحال این آسیب جدی برای همه کارها بود ولی با وضعیت بودجه و انتهای سال که هنوز هم نرسیده است واقعا مشخص نیست چه اتفاقی می افتد.

وی اظهار داشت: ما هم به اندازه خودمان در انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس هم کاری می کنیم تا برای گروه برگشتن تمهیدی داشته باشند تا زیاد متضرر نشوند، البته متضرر که می شوند اما قدری تلاش میکنیم درجه ضرر کمتر بشود.

وی با پیش بینی اینکه کارها تا عید اجرا نخواهند رفت، گفت: عملا اجرا هم بروند مخاطب جذب نمی کنند چرا که دو هفته به عید است مردم هم هنوزدچار التهاب هستند و پس لرزه های کرونا و ایام عید نیز وجود دارد بهرحال این شرایط هم اجتناب ناپذیر است.

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس درباره ضدعفونی کردن ساختمان تماشاخانه سرو نیز گفت: این اتفاق افتاده است با اینکه اجرا نبود اما تماشاخانه را بهداشتی و ضدعفونی کردیم ولی فعلا که تعطیل است و مخاطبی ندارد.

وی اظهارداشت: واقعیت همین است که تئاتر ما امسال آسیب زیاد دید با اینکه همه تلاش کردیم تحرک تئاتر حفظ شود برخی گروه ها و جوانان ظهور و بروز داشتند و تلاش کردند و موفق شدند، برخی پیشکسوتان هم آمدند اما این دامنه اش وسیع بود با این حال قبول دارم امسال اوضاع تئاتر به لحاظ مالی خوب نبود شاید هم به خاطر اتفاقاتی بود که در حواشی وضعیت جهانی و بین الملل ما رخ داد که همه اینها به فرهنگ هم مرتبط است.

نیلی اظهار داشت: امیدارم سال بعد برای تئاتری ها سال خوبی باشد به ویژه برای جوانان که با علاقه هستند البته این جوانان هنوز به وضعیت مالی دچار نشدند و کارهای خیلی خوبی انجام میدهند و رشد می کنند. در نهایت جوانان کار خود را انجام میدهند چرا که خوش فکر هستند.

وی در پایان گفت: امیدواریم هم دولت و متولیان که یکی از آنها خودم هم هستم در انجمن بتوانیم کاری انجام دهیم نباید دچار خمودگی شویم این روزها در استان ها واقعا بودجه اندک است و به شوخی می ماند اما امیداریم یک روزنه امید باز شود و ما از خجالت بچه های تئاتر تا انتهای سال دربیایم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.