جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

از شایعه تا واقعیت!

چت‌های مجری «من و تو» با سلبریتی‌ها/ عکس العمل دادسرای فرهنگ و رسانه چگونه خواهد بود؟

شبکه من وتو

سینماپرس: همین دو ماه پیش بود که مجری شبکه «من و تو» از شهادت سردار سلیمانی ابراز خوشحالی کرد و او را بر سر زبان‌ها انداخت. حالا گفت‌وگوهای او با برخی هنرمندان داخلی بار دیگر نامش را در شبکه‌های اجتماعی پررنگ کرده است.

به گزارش سینماپرس، صفحه «سالومه سیدنیا» مجری بهائی شبکه ضدایرانی «من و تو» با یک میلیون و ۲۰۰ هزار دنبال کننده توسط کاربری به نام «سید» هک شد.  

پس از این اقدام، گفتگوی این مجری هتاک به حاج قاسم سلیمانی با برخی سلبریتی‌های داخل ایران منتشر شد.  

پرویز پرستویی، تهمینه میلانی، شهره سلطانی، شهره لرستانی، ارژنگ امیر فضلی، برزو ارجمند، رضا صادقی، علی اوجی، مهراب قاسم‌خانی، حامد پهلان، سروش جمشیدی، مهناز افشار و علی انصاریان از جمله افرادی هستند که با مجری «من و تو» گفت‌وگو داشته‌اند.  

هر چند برخی از آن‌ها نظیر لرستانی، ژوله، انصاریان، سلطانی، میلانی و ارجمند در مصاحبه با روزنامه جام جم منکر این موضوع شده‌اند!

در عین حال، سالومه سیدنیا تلویحا صحت چتها را تایید کرده و گفته که بیشتر آن‌ها را پاک کرده بوده!  

هکر صفحه این مجری شبکه ضدایرانی در واکنش به این موضوع گفته: «عجله نکنید... به زودی مشخص خواهد شد بیشترش را پاک کرده بودی یا نه!» 

البته ارژنگ امیرفضلی هم صحت چتها با سالومه را به نوعی تأیید کرده و نوشته: «سالومه قبلا ایران بازیگر بوده و طبیعیه خیلی از همکاراش باهاش چت کنن». امیرفضلی در حالی این ادعا را مطرح کرده که سالومه سیدنیا تنها در چند سکانس کوتاه ایفای نقش کرده است.  

اما در این میان واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی هم قابل توجه بود و اکثرا به این اتفاق معترض بودند. در این میان محتوای نوشته‌های پرستویی و قاسم‌خانی بیش از دیگران مورد توجه قرار گرفت. پرستویی در چت با سالومه گفته بود «من جیره خوار نظام نیستم» و قاسم‌خانی هم که شهرت خود را مدیون تلویزیون جمهوری اسلامی ایران است، نوشته بود «شبی نیست که دلم تغییر و آزادی نخواهد»!

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره اخیر فیلم فجر در مقام حمایت از سلبریتیها برآمد و آنها را سرمایه‌های اجتماعی خواند و نوشت: «از هر ابزاری برای حمله و تخریب ‌هنرمندان استفاده نکنیم... بی محابا کمر به نابودیشان نبندیم.» 

واکنش علی علیزاده تحلیلگر مسائل سیاسی هم در نوع خود جالب توجه بود: «اینستای مجری زرد منوتو هک شده. معلوم شده خیلی از سلبریتیها و هنرمندان داخل برایش خبرچینی میکردند. مجریان BBC هم همین‌اند. در ارتباط مدام با سیاسیون داخل. بارها گفتم: بدون همکاری خبرچینان بومی، رسانه‌های استعماری هرگز نمیتوانستند از مرز رد شده، تا این عمق در ذهن ایران نفوذ کنند.» 

حال با این اوصاف باید منتظر ادامه واکنش‌ها به خصوص واکنش خود هنرمندان ماند اما با توجه به ماده ۵۰۸ قانون مجازات اسلامی گه می گوید «هر کس یا گروهی با دول خارجی متخاصم بهر نحو علیه جمهوری اسلامی ایران همکاری نماید، در صورتیکه محارب شناخته نشود ‌به یک تا ده سال حبس محکوم می‌گردد.»  این پرسش پیش می‌آید که آیا دادسرای فرهنگ و رسانه به این موضوع ورود می‌کند یا خیر؟

*فارس

نظرات

  • ایرانی ۱۳۹۸/۱۲/۱۶ - ۱۵:۳۷
    0 0
    باید دادسرای فرهنگ و رسانه برخورد قاطع نماید ما منتظریم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.