چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶

از سوی یک تهیه‌کننده سینما مطرح شد؛

پیشنهاد تعطیلی جشنواره فیلم کودک صدای کارگردان جوان را درآورد

علی نوری اسکویی در نشست خبری انیمیشن سینمایی «رهایی از بهشت»

سینماپرس: اسکویی عضو مرکز توسعه سینمای کودک نسبت به صحبت‌های یک تهیه کننده مبنی بر تعطیلی جشنواره فیلم کودک واکنش نشان داد.

به گزارش سینماپرس، علی نوری اسکویی عضو شورای مرکزی مرکز توسعه سینمای کودک، در واکنش به صحبت‌های یکی از تهیه‌کننده‌ها مبنی بر بی‌خاصیت بودن جشنواره کودک و تقسیم هزینه برگزاری آن بین سینماداران، به خبرنگاران جوان گفت: امسال تقریباً همه صنوف سینمایی و بسیاری از مردم به علت تعطیلی کرونایی سینماها، گرفتار آسیب اقتصادی شدند و این فقط شامل حال سینماداران نشده است.

این کارگردان ادامه داد: اما اگر در این وضعیت و با نگاهی ساده بخواهیم چنین مسئله مهمی را تحلیل کنیم و به جای تقویت جشنواره کودک، بگوییم خاصیتی ندارد و آن را تعطیل و هزینه اش را بین سینمادارها تقسیم کنیم، اشتباه بسیار بزرگی است.

او افزود: در حالت عادی و در این مدت، بچه‌های ما شاهد چیزهایی بودند که نباید می‌دیدند و خیلی از مطالب را از رسانه‌ها دیدند و شنیدند؛ شنیدن اخبار کرونا قطعاً تأثیرات روانی بدی روی آن‌ها خواهد گذاشت. فکر می‌کنم اتفاقاً باید برای جشنواره امسال فیلم کودک و نوجوان فکرهای جدیدتری شود. ما نباید فشارمان را روی ضعیف‌ترین بخش سینما بگذاریم؛ حوزه‌ای که خودش نیاز به کمک برای رفع مشکلاتش دارد.

اسکویی گفت: احساس می‌کنم این نوع نگاه‌ها که باید چنین جشنواره ای حذف شود، کاسبکارانه است و باید از آن عبور کرد. این ماجرا شوخی تلقی شده است؛ اما مطمئنم دوستان من در مرکز توسعه سینمای کودک اگر بفهمند ماجرا جدی است، قطعاً واکنش جدی تری به آن نشان خواهند داد.

این کارگردان در پایان بیان کرد: دوستان بدانند حال سینمای کودک مدت هاست که خوب نیست و با چنین رویکردها و نگاه هایی بدتر هم می‌شود.  مشکل فقط مشکل سینمادارها نیست و اساساً چرا باید یک مشکل را با ایجاد مشکل دیگری حل کنیم!؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.