شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴

مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی مطرح کرد:

معوقات سال ۹۸ هنرمندان به زودی تخصیص می یابد/منتظر نظرات آقای آشنا

حمید نیلی

سینماپرس: مدیر انجمن هنرهای نمایشی از تخصیص بخشی از بودجه هنرهای نمایشی در سال ۹۸ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: به زودی براساس اولویت معوقات سال ۹۸ هنرمندان پرداخت خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، حمید نیلی مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی در گفت وگو با  فارس ضمن تأیید تخصیص بخشی از بودجه هنرهای نمایشی برای سال ۹۸ عنوان کرد: یک مبلغی تخصیص پیدا کرده که سعی میکنیم با نگاه قادر آشنا مدیر کل جدید هنرهای نمایشی و همینطور تلاش شهرام کرمی مدیرکل سابق به زودی فرآیندهایش انجام و به هنرمندان ارائه شود.

وی در ادامه عنوان کرد: ما تلاش می کنیم به زودی این مشکل را حل کنیم و امیدوار هستیم با برگزاری جلسات و تعیین اولویت های اجرایی و مالی بودجه تخصیص یابد.

نیلی اظهار داشت: به ما قول داده اند که به زودی کل بودجه ارائه شود اما هنوز این اتفاق نیافتاده است و امیدوار هستیم تا قبل از بیستم فروردین ماه مبلغ مناسبی پرداخت شود تا ما هم بتوانیم به هنرمندان تخصیص پیدا کنیم آقای آشنا هم خیلی پیگیر بودجه هستند همانطور که قبل تر هم شهرام کرمی تلاش زیادی برای دریافت بودجه انجام داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا صحبتی برای کمک به تماشاخانه ها و گروه های تئاتری در ایام تعطیلات کرونایی شده است، گفت: شهرام کرمی انتهای سال شورایی را راه انداخت که به همین بحث تماشاخانه های خصوصی، هنرمندان تئاتر، مشکلاتشان و حمایت از آنها اختصاص یافت تا یک حدی هم به جاهایی رسید و درباره تماشاخانه هایی که متضرر شدند هه صحبت هایی شد نگاه آقای آشنا هم همانطور که در مصاحبه شان با شما گفتند بر همین اساس است.

مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی اظهار داشت: امیدواریم تا جایی که می شود و در حد توان بتوانیم روحیه هنرمندان را احیاء کنیم چرا که اتفاقی که افتاد خیلی سنگین بود و همینطوری هم تئاتردر سه ماهه انتهای سال شرایط خوبی را طی نکرد و مشکلات زیادی داشت بنابراین هر چقدر هم ما تلاش کنیم شاید کامل جبران نشود اما تا جایی که بشود دغدغه قادر آشنا برای کمک به هنرمندان و تماشاخانه ها است.

وی تأکید کرد: فکر میکنم بحثی که درباره کمک و حمایت از تماشاخانه های خصوصی صورت بگیرد تا حدی بتوان عملیاتی کرد و درباره حمایت از هنرمندان هم منتظر نظرات آقای آشنا هستیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.