جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

آرش شریف‌زاده:

هنرمندان تئاتر بدون هیچ پشتوانه‌ای بیکار شدند و حمایتی از آنها نشد

آرش شریف‌زاده

سینماپرس: آرش شریف‌زاده گفت: هنرمندان تئاتر در بحران کرونا بدون هیچ پشتوانه‌ای بیکار شدند و حمایتی از آنها نشد.

به گزارش سینماپرس آرش شریف زاده کارگردان و نویسنده تئاتر کودک و نوجوان، در خصوص بیکاری هنرمندان تئاتر ناشی از بحران کرونا و مشکلات آنها، در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان، گفت: تولید اثر با هزینه همراه است. متاسفانه در تئاتر کارگردان اثر نقش تهیه کننده را هم ایفا می‌کند و همانند سینما نیست که کارگردان از بابت تهیه کننده و هزینه‌های کار خیالش راحت باشد. من این اواخر پنج الی شش کار را تولید کردم و نمایش «دزد لالایی‌ها» هم در میان کارهای سال فروش بالایی داشت؛ منتهی برای آن هزینه‌های بسیاری هم شد؛ بنابراین تمام فشار کار تئاتر بر دوش کارگردان است؛ او عوامل را جمع و دستمزد عوامل را پرداخت می‌کند.

او ادامه داد: به هر حال مشکلات در هر صنفی وجود دارد؛ زمانی هم که بحران کرونا پیش آمد، هنرمندان تئاتر بدون هیچ پشتوانه‌ای بیکار شدند. این موضوع برای هنرمندان سینما متفاوت است؛ زیرا آن‌ها از لحاظ اقتصادی در وضعیت بهتری هستند. در تئاتر کمک هزینه‌ای که به یک کار تعلق می گیرد، خیلی کم هست و از طرفی هزینه پیش تولیدها بالا رفته و بعضی از کارگردان‌ها برای پرداخت پول به عوامل به مشکل می خورند. پیش از این بحران، مسئولان ما را تشویق می کردند؛ اما اکنون که این مشکل شیوع کرونا رخ داده کسی از ما حمایت نمی کند. وعده و وعید دریافت می کنیم، اما تئاتر را به رسمیت نمی شناسند.

این کارگردان درباره فعالیت‌های هنری اخیر خود هم اظهار کرد: سال گذشته دو نمایشنامه به نام «من معذرت نمی خوام» و «آرزوهای کوچک» را به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دادم و قرار بر اجرای آن‌ها در سال جدید است. از طرفی نمایشنامه «آرزوهای کوچک» را برای جشنواره تئاتر تهران مبارک و همین طور نمایش «کلوچه‌های خدا» را برای جشنواره ای در خارج از کشور فرستادم که زمان برگزاری آن‌ها هنوز معلوم نشده است. قرار بود نمایش «دزد لالایی ها» را تابستان امسال در یکی از سالن‌های خصوصی اجرا کنیم، اما فعلا اجرای آن به تعویق افتاده است.

وی افزود: برنامه داشتم نمایش‌های قبلی خود را در تمام شهرها اجرا کنم؛ دونمایش «گروفالو» و «کلوچه‌های خدا» که جوایزی هم دریافت کرده اند را قرار بود در این برنامه در شهرهای مختلف اجرا کنیم. در شهرهای ساری و یزد و قم هم اجرا رفتیم، اما به دلیل شیوع بیماری کرونا در شهر قم اجراها ناتمام ماند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.