شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹

اقدام به شروع فیلمسازی؛

تحمل فیلمسازان سوئدی و دانمارکی به سر آمد

سالن سینما

- با وجود هشدارها نسبت به گسترش کرونا، کار ساخت و تولید فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی در کشورهای سوئد و دانمارک، تحت مجموعه جدیدی از مقررات پیشگیرانه از سر گرفته شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، اگرچه سوئد چون دیگر کشورهای جهان برای مقابله با همه‌گیری کرونا به اعمال قرنطینه یا سایر محدودیت‌های جدی متوسل نشد، این کشور در کنار دانمارک یکی از اولین کشورهای اروپایی است که با وضع دستورالعمل‌های دولتی ویژه اجازه از سرگیری فرآیند فیلمسازی را می‌دهد.

این دستورالعمل‌ها براساس اطلاعات جمع‌آوری شده توسط نهادهای دولتی کشورهای سوئد و دانمارک تنظیم و در سندی آنلاین تحت عنوان راهنمای فیلم نوردیک (Nordic Film Guide) فهرست شده‌اند.

براساس دستورالعمل‌های جدید، از این پس فیلمبرداری در سوئد با حضور حداکثر ۵۰ نفر در صحنه مجاز است و دانمارک نیز که از ۱۶ مارس (۲۶ اسفند) محدودیت‌های سفت و سختی را برای مهار شیوع کرونا اعمال کرده است، از ۱۴ آوریل (۲۶ فروردین) با از سرگیری تولید و ساخت فیلم در این کشور موافقت کرده است.

براساس این سند راهنما که کاهشی ۱۰ درصدی در میزان تولیدات سینمایی را پیش‌بینی ‌می‌کند، برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، فیلم‌ها در این دوره باید با استفاده از گروه‌های کوچک و کم تعدادتر ساخته شوند و بخش‌های مختلف به طور نوبتی کار کنند.   

در صحنه‌هایی که در محیط‌های بسته فیلمبرداری می‌شوند، افراد باید فاصله چهار متری را رعایت کنند و در حال حاضر باید حتی فکر گرفتن صحنه‌های شلوغ و پرجمعیت را نیز از سر بیرون کرد. براساس این راهنما، فیلمبرداری از صحنه‌های شلوغ که رعایت فاصله گذاری مطلوب اجتماعی در آن‌ها ممکن نیست و ریسک انتقال ویروس را بالا می‌برد، غیرمسوولانه است.

بر طبق مقررات جدید همچنین برپایی بوفه و ایستگاه قهوه در سر صحنه فیلمبرداری مجاز نیست. تمام وعده‌های غذایی باید برای هر فرد به طور مجزا تهیه شده و در دو ۲۰ دقیقه سرو شود تا از تجمع تیم فیلمبرداری در سالن غذا جلوگیری به عمل آید.   

در حال حاضر کشور دانمارک همچنان در قرنطینه است و مدارس، مشاغل غیرضروری، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و سالن‌های تئاتر در این کشور تعطیل هستند. این در حالی است که در کشور سوئد با وجود بحران کرونا، مدارس، رستوران‌ها و ادارات هنوز باز هستند. بر طبق آن‌چه در راهنمای فیلم نوردیک آمده است، اگرچه این دو کشور اروپایی راهبردهای متفاوتی را برای مقابله با همه‌گیری کرونا در پیش گرفتند، اما هر دو شاهد فروکش کردن بحران هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.