دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹

سید مسعود اطیابی:

نمایش آنلاین به عنوان یک ظرفیت بزرگ نمایشی در کنار اکران در سینما

مسعود اطیابی در نشست خبری فیلم سینمایی «ماه گرفتگی»

سینماپرس: سید مسعود اطیابی به تحلیل و بررسی ورود بازیگران جدید به سینما و نمایش آنلاین فیلم ها در دوره پساکرونا پرداخت.

به گزارش سینماپرس، سید مسعود اطیابی تهیه‌کننده و کارگردان سینما، در پاسخ به این سوال که آیا سینمای کنونی برای جلوگیری از یک‌سری آفت‌ها و مشکلات، بیش از هر زمان نیاز به معرفی بازیگران جدید در کنار بازیگران قدیمی دارد، در گفت‌وگو با خبرنگاران جوان، گفت: طبیعی است که همه عرصه ها نیاز به نوآوری و به روز رسانی دارند؛ سینما و تلویزیون نیز از این قاعده مستثنی نیستند و باید هر از چند گاهی بازیگران جدید معرفی شوند. البته سینما به بازیگران مستمر و همیشگی هم نیاز دارد؛ وقتی چند کار یک بازیگر می‌گیرند، طبیعی است که به همان نسبت دستمزد آن بازیگر هم بالا می‌رود. اما این اصلاً قابل قبول نیست که چون دستمزدهای بازیگران باتجربه بالا رفته، باید هزینه‌ها را کاهش داد و با این هدف بازیگران ناپخته و جوان و تازه کار را به میدان آورد.

این کارگردان ادامه داد: هر کسی دوست دارد پیشرفت کند و یکی از راه‌های آن تجربه کردن و نشان دادن هرچه بیشتر خودش است. طبیعی است بازیگری که چند سال کار کرده، زحمت کشیده و به شهرت و محبوبیتی رسیده از آن استفاده و دستمزد خاص خودش را طلب کند.

اطیابی عنوان کرد: حتماً بازیگری که به مرحله‌ای از توجه رسیده در دوره‌ای هم مجانی کار کرده و یا راه‌های مختلف رسیدن به هدف را با زحمت طی کرده است. این طور نیست که امروز نیروی جوان بازیگر بیاوریم تنها به این علت که دستمزد قدیمی‌ها گران است. در کل فکر نمی‌کنم که ورود نیروهای جوان به عرصه بازیگری به علت ارزان‌تر تمام شدن دستمزد آنها باشد.

کارگردان «دینامیت» ضمن بررسی اکران آنلاین فیلم‌ها هم بیان کرد: کارگردان «انفرادی» افزود: نمایش آنلاین فیلم‌ها در آینده مشروط بر حل کردن بحث قاچاق آن، ثبت و رعایت مالکیت معنوی و مادی آثار و پیگیری قوه قضاییه در خصوص ثبت‌ها و برخورد جدی با قاچاقچیان است؛ با وجود همه این‌ها نمایش آنلاین می‌تواند به عنوان یک ظرفیت بزرگ نمایشی در کنار اکران فیلم در سینما قرار بگیرد.

اطیابی در پایان عنوان کرد: بالاخره ما یک جمعیت هشتاد میلیونی داریم که بیش از پنجاه درصد آنها مخاطب آثار سینمایی هستند؛ اما نه فقط در سینما. پس می‌توان اشخاصی که سینما نمی‌روند اما فیلم می‌بینند را جذب نمایش آنلاین کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.