چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

بحران کرونا و انفعال مدیران سازمان سینمایی/۶

امیرسلیمانی: از این سیستم مدیریتی دولتی هیچ انتظاری برای رفع بحران زندگی هنرمندان نمی توان داشت/ انفعال خانه سینما نشأت گرفته از همین سیستم نادرست است!

سعید امیر سلیمانی

سینماپرس: سعید امیرسلیمانی بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر کشور در خصوص بحران کرونا، بیکاری گسترده سینماگران و انفعال مدیران سینمایی برای توجه به وضعیت بد معیشتی هنرمندان گفت: از این سیستم مدیریتی دولتی هیچ انتظاری برای رفع بحران زندگی هنرمندان نمی توان داشت! گویا مسئولان رسماً هیچ گوش شنوایی برای شنیدن دردها و حرف های سینماگران ندارند و چشم خود را کاملاً بر روی مشکلات زندگی سینماگران بسته اند!

بازیگر فیلم های سینمایی «جنگجوی پیروز» و «مهریه بی بی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: امروزه بحران کرونا در سراسر جهان برای همه مردم مشکلات عدیده ای را به وجود آورده و اوضاع و احوال عموم مردم در سراسر جهان بد است اما دولت ها در همه کشورها تا جایی که در توان داشته اند به یاری مردم برخاسته اند اما در کشور ما دولت یک وام یک میلیون تومانی به برخی افراد مستضعف داده که بعداً می خواهد همان مبلغ را با سود از آن ها پس بگیرد!

وی ادامه داد: زمانی که مسئولان دولت تدبیری جدی برای رفع بحران شدید معیشتی هنرمندان ندارند من سینماگر چطور می توانم انتظار داشته باشم که آن ها بیایند و به من و امثال من کمک کنند! مشکل آنجا است که ما در همین سیستم غلط دولتی روزگار می گذرانیم و در گردابی گرفتار شده ایم که تنها خداوند یکتا می تواند دستمان را بگیرد و نجات مان بدهد.

این سینماگر در بخش دیگری از اظهاراتش به وظیفه خانه سینما و سایر دستگاه و نهادهای دولتی برای رسیدگی به وضعیت بغرنج زندگی هنرمندان اشاره کرد و گفت: وقتی آب از سرچشمه گل آلود است تمام بخش های پایین دستی آن نیز دچار مشکل می شوند. انفعال خانه سینما در قبال وضعیت بحرانی زندگی اصناف سینمایی نشأت گرفته از همین سیستم نادرست دولتی است؛ خانه سینما یک زیرمجموعه ای از دولت است و به همین علت هم کسی نیست که به فریاد خیل بیکاران و خانه نشینان سینما برسد.

امیرسلیمانی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: اگر اندکی دغدغه و اهتمام جدی در میان مسئولان فرهنگی و هنری کشور وجود داشت امروزه ما شاهد این حجم از انتقادات گسترده سینماگران نسبت به وضعیت بحرانی زندگی شان نبودیم! من فکر نمی کنم در هیچ کجای جهان با هنرمندان چنین رفتاری شود و بسیار متأسفم که مسئولان ما هنرمندان را نادیده می گیرند و هیچ تدبیری برای رفع بحران از زندگی آن ها ندارند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.