سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴

بازگشایی سینماها؛

از دولت آمریکا اصرار، از صاحبان سینما انکار

سالن سینما

سینماپرس: فرمانداران استان‌های آمریکایی اصرار بر بازگشایی سینماها دارند اما صاحبان مشاغل علاقه‌ای به بازگشایی سینماها تا رفع کامل خطر کرونا ندارند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، فرماندار ایالت تگزاس اعلام کرده است که سینماها و مراکز تفریحی این استان از روز جمعه می‌توانند بازگشایی شوند.

این ایالت آخرین استانی است که در آمریکا سالن‌های سینمایش را باز می‌کند. اگرچه بیشتر زنجیره‌های سینمایی تا آخر ماه جولای سالن‌های خود را باز نمی‌کنند. ایالت جرجیا نیز از روز دوشنبه اجازه بازگشایی سینماها را دارد، اگرچه این طور که تا الان ظواهر نشان می‌دهد این کار نیز بسیار زود به نظر می‌رسد.

البته فرماندار تگزاس اقرار کرده است که بسیاری از سینماداران بسته بودن را انتخاب می‌کنند. او گفته است که این یک انتخاب است که سینماها باز شود و درخواست نیست. او در ضمن تصریح کرده است که سالن‌ها باید از ۲۵درصد ظرفیت خود استفاده کنند که از نظر اقتصادی برای صاحب سالن صرفه اقتصادی ندارد.

سالن‌های سینما اگر هم باز بشوند حمایت استدیوهای سینمایی برای تحویل فیلم‌های جدید را ندارند.

این فرماندار همینطور گفته است که آرایشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها فعلاً نباید باز باشند و امیدوار است که آن ها نیز به زودی باز شوند.

استان‌های دیگر آمریکا مانند اکلاهاما، آلاسکا و کالیفرنیای جنوبی برا بازگشایی گام‌ها را برای بازگشایی قدم به قدم برمی‌دارند. برخی از ایالت‌ها اصرار دارند که دستورات مبتنی بر خانه نشینی ۳۰ آپریل انقضا می‌شود. ایالت تگزاس با ۳۰ میلیون جمعیت خیلی بعید است که سینماها را بازگشایی کند.

هفته گذشته ترامپ اعلام کرده است که با این گفته فرماندار تگزاس مخالف است و بازگشایی سینماها زود است. اما فرماندار تگزاس گفته است که طرح این استان را با همکاری «دبورا بریکس» کسی که اجازه این کار را از کاخ سفید دارد و همینطور از دبیر ستاد کرونای کاخ سفید برای این کار تحسین شده است، نوشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.