چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱

در پس عبور از «کرونا»؛

پیشقدمی جمهوری چک در بازگشایی سینماهای اروپا

سالن سینما

سینماپرس: جمهوری چک نخستین کشور اروپایی است که تاریخی برای افتتاح مجدد سالن‌های سینما پس از عبور از بحران کرونا تعیین کرده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، جمهوری چک در حال حاضر برنامه‌های موقتی برای باز کردن درهای سینماها در روز بیست‌وپنجم ماه مه (۵ خرداد) یعنی کمتر از یک ماه دیگر تعیین کرده است.

دو هفته پیش، دولت این کشور رویکردی مرحله‌ای برای تسهیل محدودیت‌ها اعلام کرد و قرار شد روز هشتم ژوئن (۱۹ خرداد) سینماها باز شوند و هر سالن بتواند به ۵۰ نفر خدمت‌رسانی کند، اما دولت حالا برنامه خود را عوض کرده و نماینده وزارت فرهنگ کشور تایید کرده که سینماها می‌توانند دو هفته زودتر شروع به کار کنند.

با این حال این مسئول دولتی هشدار داد که وزارت بهداشت مسئولیت هدایت این حرکت را بر عهده دارد و ممکن است در صورت افزایش تعداد مبتلایان به کووید -۱۹ دوباره این تاریخ را تغییر دهد.

این کشور تا به حال توانسته از بدترین‌های پاندمی جهان، تقریباً جان سالم به در ببرد. با استناد به گزارش سازمان جهانی سلامت، تا سه‌شنبه این کشور ۷۴۴۹ مورد تایید شده کروناویروس و ۲۲۳ فوتی ثبت کرد.

دولت جمهوری چک به خاطر کروناویروس محدودیت‌هایی برای بخش‌هایی از جامعه و اقتصاد خود وضع کرده است. مکان‌های کسب‌وکار و مغازه‌های خرده‌فروشی با مساحتی تا سقف ۲۶۹۰۰ فوت مربع و همچنین باشگاه‌های ورزشی و کتابخانه‌ها حالا باز شده‌اند و خدمات مذهبی می‌توانند تا سقف ۱۵ نفر را پوشش دهند.

از روز یازدهم مه مراکز خرید بالای ۲۶۹۰۰ فوت مربع و همچنین باغ رستوران‌ها، سالن‌های زیبایی، موزه‌ها و گالری‌ها هم می‌توانند درهایشان را باز کنند و دو هفته بعد رستوران‌ها، هتل‌ها و سالن‌های سینما باز می‌شوند و برنامه‌های ورزشی برگزار می‌شوند.

هنوز شک‌هایی نسبت به تصمیم دولت باقی مانده اما صنعت فیلم به هر حال دارد در راستای افتتاح دوباره در تاریخ بیست‌وپنجم مه کار می‌کند.

آیوو آندرله که مدیر شرکت چک توزیع و نمایش فیلم اُروفیلمز است به ورایتی گفت: «وضعیت خیلی پویاست، بنابراین هر چیزی هر زمانی می‌تواند تغییر کند، اما فعلاً صنعت دارد آماده افتتاح دوباره سالن‌ها در روز بیست‌وپنجم مه می‌شود».

به گفته اتحادیه بین‌المللی سینماها (UNIC) که در بروکسل واقع است، تنها سوئد و بلاروس در حال حاضر اجازه می‌دهند سالن‌های سینما باز باشند و در نتیجه کمتر از ۲ درصد از بیش از ۴۲ هزار پرده در اروپا فعال هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.