جمعه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

مدیر مرکز تئاتر مولوی اعلام کرد؛

فعالیت‌های «تالار مولوی» مجازی می‌شود

تاتر مولوی

سینماپرس: مدیر مرکز تئاتر مولوی با اشاره به شرایط و محدودیت‌های موجود برای فعالیت‌های هنری در شرایط کرونایی، اعلام کرد طرحی جامع برای فعالیت‌های این تالار در فضای مجازی شکل می‌گیرد.

به گزارش سینماپرس، امیرحسین حریری مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره ادامه فعالیت‌های این مجموعه تئاتری در شرایط کرونایی، با توجه به تعطیلی فعالیت‌های حضوری تئاتر، به مهر گفت: طی جلساتی که در هفته‌های اخیر داشته‌ایم و با توجه به پیش‌بینی‌ها و اینکه شرایط خاص کرونایی برای فعالیت‌های حضوری فرهنگی و هنری همچنان ادامه دارد، در حال برنامه‌ریزی طرحی هستیم تا برنامه‌های مختلف هنری و پژوهشی را در مرکز تئاتر مولوی به‌صورت غیرحضوری و با ظرفیت فضای مجازی برگزار کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و هنری برخی نهادها، ارگان‌ها و هنرمندان در فضای مجازی، تأکید کرد: ما اکثر فعالیت‌ها و همچنین شرایط را رصد می‌کنیم و در حال شکل دادن یک طرح جامع هستیم تا ما هم فعالیت‌های خود را ادامه دهیم و حتی به این موضوع فکر می‌کنیم که فعالیت‌های هنری خود را هم در فضای مجازی ارائه دهیم. به همین منظور جلسه‌ای را با تعدادی از هنرمندان و کارگردان‌های تئاتر که در مرکز تئاتر مولوی اجرا داشته‌اند و همچنین متخصصان و کارشناسان تئاتری برگزار می‌کنیم تا در خصوص این طرح به نتیجه‌گیری مطلوب برسیم.

حریری با بیان اینکه در خصوص برنامه‌های علمی و پژوهشی مرکز تئاتر مولوی برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های اساسی برای هر چه جدی‌تر برگزار شدن این برنامه‌ها هستیم، افزود: به طور حتم همایش «تئاتر مسئولیت‌محور» را که قرار است در تالار مولوی برگزار شود، در صورت فراهم نشدن امکان برگزاری به صورت حضوری، در فضای مجازی برگزار می‌کنیم و برای این منظور هم با حوزه پژوهش و همچنین انفورماتیک دانشگاه تهران گفتگوها و رایزنی‌هایی را داشته‌ایم.

مدیر مرکز تئاتر مولوی با اشاره به اینکه فراخوان همایش تئاتر مسئولیت‌پذیر به زودی منتشر می‌شود، درباره دیگر برنامه‌های این مرکز توضیح داد: ما در مرکز تئاتر مولوی برنامه «پاراگراف» را داریم که قرار است در هفته آتی با موضوع «میزانسن در تئاتر تادئوش کانتور» برگزار کنیم. این برنامه با حضور متخصصان دانشگاهی برگزار می‌شود و در حال برنامه‌ریزی هستیم تا این برنامه را به صورت گسترده و با استفاده از شبکه دانشگاه تهران پخش کنیم.

وی درباره پخش اینترنتی اجراهای تئاتری و احتمال فعالیت مرکز تئاتر مولوی در این زمینه، یادآور شد: بخشی از اجرای فعالیت‌های نمایشی در حوزه مجازی، آزمون و خطاست ولی حرکت‌هایی که در این زمینه انجام شده قابل قدردانی است و باید در این شرایط از این ظرفیت استفاده کنیم و نباید نسبت به آن بی‌اعتنا باشیم.

حریری درباره شرایط بازگشایی مجدد سالن‌های تئاتر و از سرگیری اجراهای نمایشی در دوران پساکرونا، تصریح کرد: جامعه هنری باید به این نکته توجه کنند در صورت بازگشایی مجدد سالن‌های تئاتری برای حضور مخاطبان در سالن‌های تئاتر نیاز به اعتمادسازی مجدد است. ما در آن دوران ۳ تا ۴ ماه سخت را خواهیم داشت و همه مسئولان و سازمان‌ها باید از ظرفیت‌های مختلف خود برای این اعتمادسازی مجدد استفاده کنند. هنرمندان نیز باید با سعه صدر و همدلی این مسیر را طی کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.