چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱

بحران کرونا و انفعال مدیران سازمان سینمایی/۱۱

نیک بین: حذف جشنواره ها و اختصاص بودجه آن ها برای رفع بحران معیشتی اهالی سینما منطقی ترین راه برای برون رفت از تلاطم فعلی است

محمد نیک بین

سینماپرس: محمد نیک بین تهیه کننده سینما در خصوص بحران کرونا، بیکاری گسترده سینماگران و انفعال مدیران سینمایی برای توجه به وضعیت بد معیشتی هنرمندان گفت: حذف جشنواره های سینمایی و اختصاص بودجه آن ها برای رفع بحران معیشتی اهالی سینما منطقی ترین راه برای برون رفت از تلاطم فعلی است و این کار کمک بسیار خوبی به قشر ضعیف سینما می کند و بسیار بهتر از آن است که بدون تدبیر جشنواره ها را برگزار کنیم و افراد را کنار هم جمع کرده و به شیوع و گسترش بیشتر کرونا کمک کنیم!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «بمانی» و «کاغذ خروس نشان» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اصولاً اگر دولت از عموم مردم حمایت کند و زندگی آن ها را تأمین نماید دیگر هیچ بحثی باقی نمی ماند و مردم تا ریشه کن شدن کامل بیماری کرونا در خانه های شان می نشینند و این بیماری از بین رفته و مشکلات بسیار کمرنگ می شود اما وقتی دولت تدبیری برای برون رفت از این بحران ندارد و مردم نیاز به درآمد دارند تا بتوانند زندگی شان را تأمین کنند دست به هر ریسک و خطری می زنند!

وی ادامه داد: نه تنها در کشور ما بلکه در سایر کشورهای جهان هم تنها درصد اندکی از افراد هستند که اندوخته ای دارند که تا مدت ها می توانند بدون هرگونه کار کردن روزگار بگذرانند اما اکثریت افراد نیازمند کار، درآمد و حقوق ماهیانه هستند تا بتوانند از پس تأمین نیازهای اصلی زندگی شان برآیند و قطعاً اهالی سینما نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

نیک بین خاطرنشان کرد: اگر دولت در این بحران کرونا به داد اهالی سینما که بیش از گذشته بیکار و خانه نشین شده اند بیندازد قطعاً بخش اعظمی از مشکلات برطرف خواهد شد و من امیدوارم با تدبیر مسئولان سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد چنین اتفاقی باشیم.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو مسأله بازگشایی سالن های سینما، آغاز تولید فیلم ها و... را منوط به داشتن آماری صحیح از اپیدمی کرونا دانست و اظهار داشت: برای هر نوع تصمیم گیری و انجام هرکاری در سینما ما در قدم اول نیازمند ارقام و آمار دقیق و درست هستیم. ما باید بدانیم اپیمی کرونا در کجای کار قرار دارد؟ آیا این بیماری به پیک رسیده یا همچنان قرار است تلفات زیادی به جامعه تحمیل کند؟

تهیه کننده فیلم های سینمایی «سوپراستار» و «تسویه حساب» در همین راستا متذکر شد: در حال حاضر بسیاری افراد معتقدند آماری که از سوی دولت ارائه می شود درست و منطقی نیست و از این رو تصمیم گیری بر اساس این آمار که مورد تشکیک برخی کارشناسان واقع شده کاری عبث و غلط است.

این تهیه کننده در خاتمه اظهاراتش تأکید کرد: ما حتی اگر به آمار دولت هم در خصوص کرونا اکتفا کنیم متوجه می شویم که در دوران پیک این بیماری به سر می بریم و باید مسائلی نظیر فاصله گذاری اجتماعی و... را همچنان رعایت کنیم تا بتوانیم بحران را پشت سر بگذاریم. اصولاً در چنین زمانه ای برگزاری جشنواره ها و بازگشایی سالن های سینما که نیاز به جمع شدن افراد دور هم دارد بسیار ناصحیح است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.