شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳

در دوران پسا کرونا؛

آغاز بازگشایی سینماها در بخش هایی از اروپا

سالن سینما

سینماپرس: نروژ و جمهوری چک در حال بازگشایی سریع سینماها و مشاغل دیگر هستند که به خاطر تدابیر اتخاذ شده برای مهار شیوع ویروس کرونا مجبور به تعطیلی آن ها شده بودند.

به گزارش سینماپرس، به نقل از هالیوود ریپورتر، نروژ و جمهوری چک در حال بازگشایی سریع سینماها و مشاغل دیگر هستند که بخاطر تدابیر اتخاذ شده برای مهار شیوع ویروس کرونا مجبور به تعطیلی آن ها شده بودند.

نروژ سینماهایش را ۷ می(۱۸ اردیبهشت) با ظرفیت ۵۰ نفری و جمهوری چک ۱۱ می(۲۲ اردیبهشت) با ظرفیت حداکثر ۱۰۰ نفر بازگشایی می کنند.

نروژ اعلام کرد که سینماها را که تحت دستورالعمل تعطیلی مقطعی در تاریخ ۱۲ ماه مارس بسته شده بودند، در تاریخ ۷ می،  بازگشایی خواهد کرد.  پذیرش تماشاچیان اما محدود به ۵۰ نفر در هر سانس خواهد بود، که مشابه محدودیت های موجود در کشور همسایه سوئد است که تعطیلی کامل را اجرا نکرده است. در این طرح از مراجعین به سینما خواسته می شود حداقل یک متر فاصله اجتماعی بین یکدیگر را حفظ کنند.

در جمهوری چک، دولت پراگ برنامه هایی را برای راه اندازی مجدد سینماهای این کشور در میان همه گیری ویروس کرونا مقرر کرده و از ۱۱ ماه می(۲۲ اردیبهشت)، دو هفته پیش از برنامه اعلام شده قبلی دولت برای بازگشایی سینماها در ۲۵ می، بازگشایی سینماها و تئاترها را آغاز می کند.  

مخاطبان در سینماها در ابتدا به ۱۰۰ نفر محدود خواهند شد.  محدودیت های قبلی به دلیل نگرانی در مورد بیماری همه گیر، همه اجتماعات بیش از ۱۰ نفر را ممنوع اعلام کرده بود.

«آدام وویتِک» وزیر بهداشت چک از اواخر روز پنجشنبه اقدامات جدید را اعلام کرد. علاوه بر سینماها، رویدادهای ورزشی و فرهنگی، محدود به ۱۰۰ نفر، از ۱۱ اردیبهشت نیز مجاز خواهند بود.  این حرکت امیدواری را  افزایش می دهد که تولیدات سینمایی و تلویزیونی در پراگ نیز ممکن است به زودی راه اندازی شود.

این کشور یکی از نقاط برجسته تولیدات تلویزیونی و سینمایی در سطح بین المللی است و اگر شهرک های سینمایی چک بتوانند دوباره بازگشایی شوند، این یک نشانه خوشایندی است که صنعت سرگرمی در حال بازگشت است.

دولت چک قبل از شیوع گسترده بیماری کووید ۱۹ در این کشور با توجه به اینکه محدودیت ها و قوانین ایمنی و محافظتی را به سرعت اعمال کرد بسیار مورد تحسین قرار گرفته است.  براساس داده های سازمان بهداشت جهانی، روز پنجشنبه هیچ تلفات جدیدی از بیماری کووید ۱۹ در جمهوری چک مشاهده نشده است.

درمجموع، تاکنون فقط ۷ هزار و ۵۰۰ مورد تایید شده ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور چک وجود داشته و در مجموع ۲۲۷ مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا درپی داشته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.