یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹

فرد ویلارد؛

مرگ کمدین هالیوود در ۸۶ سالگی

فرد ویلارد

سینماپرس: بازیگر نقش‌های کمدی سریال‌های تلویزیونی در ۸۶ سالگی از دنیا رفت.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، فرد ویلارد بازیگر نقش‌های کمدی که به خاطر ایفای شخصیت‌های خوش‌قلب اما کم‌عقل شناخته می‌شد، در ۸۶ سالگی از دنیا رفت.

او به مدت چند دهه حضوری فراگیر مخصوصاً در تلویزیون اما همچنین در سینما داشت و بیشتر نقش‌های کوچک ولی به یادماندنی ایفا می‌کرد. نیویورک تایمز در سال ۲۰۰۸ درباره او نوشته بود: «او تبدیل به سلطان نقش‌های کوچک شده، مردی که می‌تواند فقط در یک شات به عنوان مدیر دفتر یا فروشنده مبل حضور داشته باشد اما صحنه را کاملاً از آن خودش کند».

ویلارد چهار بار نامزد دریافت جایزه امی شد که سه جایزه در سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ به خاطر ایفای نقش هنک در سریال «همه عاشق ریموند هستند» و چهارمی در سال ۲۰۱۰ به خاطر ایفای نقش ادامه‌دار فرنک دانفی در «خانواده مدرن» بود. او در سال ۲۰۱۵ به خاطر نقش‌آفرینی در سریال «شجاعان و زیبایان» برنده جایزه دی‌تایم امی شد. وی سال ۱۹۸۶ برای مجری‌گری برنامه «چیزهای داغ و غیرداغ» نیز نامزد دریافت این جایزه شده بود.

این بازیگر مدت‌ها به خاطر کمدی‌های بداهه خود شناخته می‌شد؛ توانایی‌ای که ریشه در تئاتر دهه شصت میلادی داشت و در فیلم‌هایش ادامه پیدا کرد. شناخته‌شده‌ترین نقش‌های سینمایی او در فیلم‌های «وال‌-ای» سال ۲۰۰۸، «گوینده: افسانه ران برگندی» سال ۲۰۰۴، «هارولد و کومار به وایت‌کسل می‌روند» سال ۲۰۰۴ و «عروسی آمریکایی» سال ۲۰۰۳ بودند.

او سال ۲۰۰۸ به نیویورک تایمز گفته بود: «دوست دارم نقش آن مردی را بازی کنم که هیچ خودآگاهی ندارد و یک احمق دوست‌داشتنی است که پایش را در دهانش می‌کند و چیز اشتباهی می‌گوید».

چهره‌های شناخته‌شده هالیوودی به سرعت به رسانه‌های اجتماعی رفتند تا از این بازیگر درگذشته یاد کنند.

جیمی لی کرتیس در توییتر کلیپی از فیلم کمدی سال ۲۰۰۰ ویلارد یعنی «بهترین در نمایش» را به اشتراک گذاشت و نوشت: «همه‌مان چقدر خوش‌شانس بودیم که توانستیم از استعدادهای فرد ویلارد لذت ببریم. او حالا با همسرش مری است که خیلی دلش برایش تنگ می‌شد. ممنونم که این همه باعث شدی از ته دل بخندیم آقای ویلارد».

استیو کارل کمدین که در هر ۲ فیلم «گوینده» کنار ویلارد نقش‌آفرینی کرد او را به عنوان «بامزه‌ترین فردی که تا حالا با او همکاری کردم» به یاد آورد و گفت او «مردی شیرین و فوق‌العاده بود».

کریستنا اپل‌گیت از دیگر بازیگران «گوینده» گفت بسیار از شنیدن خبر درگذشت او ناراحت شد و اضافه کرد: «استعداد و مهربانی خارق‌العاده او هرگز فراموش نخواهد شد. ما دوستت داریم فرد ویلارد. به خاطر چند دهه خنده ازت ممنونم».

جیمی کیمل، لئونارد مالتین، هنری وینکلر، جف راس و پن ژیلت از دیگر چهره‌هایی بودند که از ویلارد یاد کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.