دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴

وعده موسسه «بهمن سبز»؛

احداث ۱۶ سالن سینمایی جدید در خوزستان تا پایان سال ۹۹

موسسه «بهمن سبز» حوزه هنری

سینماپرس: موسسه «بهمن سبز» از افزایش سرانه فرهنگی استان خوزستان با احداث ۱۶ سالن سینمایی جدید تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش سینماپرس، در ادامه طرح توسعه سینماهای حوزه هنری، موسسه «بهمن سبز» بازسازی و توسعه سینماهای اکسین اهواز، بهمن اهواز، آزادی آبادان، کیهان آبادان و نخل خرمشهر را در استان خوزستان در دست اقدام دارد.

طی این طرح تا پایان سال جاری ضمن بازسازی کامل سینماهای فرسوده و احداث تجهیزات مدرن، ۱۶ سالن سینمایی جدید به ناوگان سینمایی استان خوزستان اضافه خواهد شد.

توسعه سینما اکسین از سال گذشته آغاز شده و طی آن این سینمای تک سالنه به بزرگترین پردیس سینمایی استان با ۵ سالن مجهز تبدیل خواهد شد. این پروژه هم اکنون آخرین مراحل ساخت خود را طی می‌کند و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. تبدیل سینما آزادی به پردیس ۳ سالنه نیز که از سال گذشته آغاز شده بود، تا اواسط خرداد افتتاح خواهد شد.

همچنین موسسه «بهمن سبز» اواخر خردادماه کار ساخت دومین پردیس سینمایی آبادان را در محل سینما کیهان آغاز خواهد کرد و تا آبان ماه امسال بنای مخروبه فعلی به پردیس ۳ سالنه تبدیل خواهد شد. در ادامه از ابتدای مهرماه ۹۹ کار توسعه سینما بهمن اهواز برای تبدیل به پردیس بزرگ ۶ سالنه و سینما نخل خرمشهر برای تبدیل به پردیس ۴ سالنه آغاز خواهد شد تا پاسخگوی نیاز مردم سینمادوست خوزستانی باشد.

با توجه به سابقه و قدمت سینما در استان خوزستان، رویکرد موسسه «بهمن سبز» تبدیل سینماهای منسوخ شده تک پرده به پردیس‌های چندسالنه است تا بدین شکل سینماهای از بین رفته را احیا و به سرانه فرهنگی استان اضافه کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.