چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی اعلام کرد؛

قطع پخش «شبکه الکوثر» به دلیل کارشکنی دولت تدبیر و امید

ژنرال جنتی و سایه های بنفش تدبیر (2)

سینماپرس: مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی اعلام کرد که ناقص و حداقلی تخصیص دادن بودجه ارزی صداوسیما از سوی دولت، موجب قطع پخش برنامه‌های شبکه الکوثر برای کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا شد.

به گزارش سینماپرس، شرکت ماهواره‌ای یوتل ست امروز ۳۱ اردیبهشت ماه پخش شبکه الکوثر را به بهانه بدهی‌های انباشته سازمان صدا و سیما به این شرکت ارائه خدمات ماهواره‌ای قطع کرد.

پخش شبکه عربی زبان بین‌المللی الکوثر روی ماهواره یوتل ست امکان دسترسی مخاطبان در کشورهای عربی منطقه در غرب آسیا و شمال آفریقا را به برنامه‌های این شبکه فراهم می‌کرد. با توقف پخش شبکه الکوثر روی ماهواره یوت لست این شبکه در حوزه عربی غرب آسیا و شمال آفریقا قابل دریافت نیست.

الکوثر شبکه عربی زبان جمهوری اسلامی برای کشورهای عربی است که از سال ۱۳۸۴ تاکنون در حوزه ترویج معارف و سبک زندگی اسلامی و در قالب یک شبکه عمومی فعالیت داشته است.

الکوثر که از سابقه پخش چند دهه‌ای برخوردار است تا سال ۸۴ به عنوان شبکه سحر عربی فعالیت می‌کرد و از آن زمان، با افزایش برنامه‌ها و تبدیل آن به یک شبکه ۲۴ ساعته مستقل تحت عنوان «الکوثر» به فعالیت خود ادامه داد.

شبکه الکوثر به ویژه در کشورهای عراق، عربستان، لبنان، بحرین و نیز کشورهای شمال آفریقا مخاطبانی جذب کرده است.

معاونت برون مرزی رسانه ملی مدت‌هاست هشدار داده انباشت بدهی ارزی به شرکت‌های ماهواره‌ای سایر شبکه‌های برون مرزی جمهوری اسلامی ایران را نیز در آستانه توقف پخش قرار داده است.

محمدحسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی پس از توقف پخش الکوثر روی یوتل ست اعلام کرد: ناقص و حداقلی تخصیص دادن بودجه ارزی صداوسیما از سوی دولت، موجب قطع پخش برنامه‌های شبکه الکوثر برای کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا شد.

یکی از مهم‌ترین شبکه‌های جبهه رسانه‌ای مقاومت در حالی قطع می‌شود که چند ماه است همه مراحل قانونی برای تخصیص بودجه ارزی طی شده و همه مخاطرات آن برای مسئولان اجرایی توضیح داده شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.