جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴

بیانیه هنرمندان جهان در حمایت از غزه؛

ساکنان غزه در بزرگترین زندان بدون دیوار دنیا در خطر مرگ قرار دارند

اسیران فلسطینی

سینماپرس: بیش از ۳۵۰ هنرمند از سراسر جهان خواستار پایان دادن به محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی در شرایط حاد کنونی شده‌اند.

به گزارش سینماپرس، سایت الجزیره درباره بیانیه‌ای که توسط۳۵۰ هنرمند امضا شده و در سایت فرانسوی (پایان محاصره) قرار شده، نوشته است:

«هنرمندان در این بیانیه خواستار پایان دادن به محاصره غزه در شرایط انتشار ویروس کشنده کرونا هستند.
در این‌بیانیه از نوار غزه به عنوان بزرگترین زندان باز دنیا نام برده شده است.
در رأس امضاکنندگان این بیانیه پیتر گابریل موسیقیدان انگلیسی، گروه موسیقی مسیواتک، کن لوچ کارگردان انگلیسی، نائومی کلاین روزنامه نگار و فعال اجتماعی کانادایی، ویگو مورتنسن بازیگر امریکایی و طه عدنان شاعر مغربی هستند.

در متن این بیانیه آمده است: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد آزمایشی برای وجدان بشریت است. ما از دعوت سازمان عفو بین الملل از حکومتها برای تحریم نظامی اسرائیل حمایت می کنیم تا اسرائیل به تعهدات بین المللی خود عمل کند.
در ادامه این نامه سرگشاده آمده است: نزدیک به یک میلیون از ساکنان غزه که اغلب پناهنده هستند، در بزرگترین زندان بدون دیوار دنیا در خطر مرگ قرار دارند.
سیستم درمانی ضعیف غزه پاسخگوی هزاران قطع عضو و مجروع نیست.


سیستم بهداشتی و درمانی غزه قبل از بحران کرونا هم به دلیل تحریمها و نرسیدن تجهیزات ضروری درمانی دچار ضعف و کمبود جدی بود.

هنرمندان امضا کننده این بیانیه بشردوستانه در ادامه از نرسیدن تجهیزات بهداشتی و پزشکی، نیروهای کمکی و نیز کمک های بشردوستانه به غزه ابراز نگرانی کرده و خواستار افزایش فشارهای بین المللی بر اسرائیل برای پایان دادن به محاصره غزه، قبل از اینکه کرونا در غزه به فاجعه ای انسانی تبدیل شود شدهاند.

به گفته سازمان ملل متحد نوار غزه از فقیرترین مناطق خاورمیانه بوده و نزدیک به ۸۰ درصد ساکنانش نیازمند هستند. این در حالی است که محاصره هم ‌زندگی در این منطقه را دشوار تر کرده است.

غزه از زمان پیروزی حماس در انتخابات یعنی ۱۳ سال قبل، تحت محاصره نیروهای اشغالگر اسرائیلی قرار دارد. تا کنون سه جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی درگرفته و غیرنظامیان زیادی را کشته و مجروح کرده است. دو سال پیش ۶۰ کودک، زن و مرد فلسطینی به دست تیراندازان رژیم‌صهیونیستی بدون هیچ سوال و جوابی کشته شدند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.