دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

دست گُلی جدید از مدیران کشت شده در روزگار بنفش ملت ایران؛

وقتی دبیر پیشین «هنر و تجربه» مدافع تکثیر کننده فیلم های مستهجن می شود

امیرحسین علم الهدی-سیمای سینمای بنفش (۳)- هنر و تجربه

سینماپرس: حضور «مسعود فراستی» در برنامه‌ی «دورهمی» و انتقاد او از حضور «پول های کثیف» در صنعت سینمای کشور ، سبب شد تا قبیله صاحب منفعت را عصبانی ساخته و آماده نماید تا بر او بتازند و به واسطه برخی گماشتگان خود، این منتقد سینمایی را مورد عتاب شدید خود قرار دهند.

به گزارش سینماپرس، حضور «مسعود فراستی» در برنامه‌ی «دورهمی» و انتقاد او از حضور «پول های کثیف» در صنعت سینمای کشور  و صراحت بیان این منتقد سینمایی در بیان مطالبی همچون: «با پول کثیف نمیشود فیلم تمیز ساخت»؛ «خروجی پولِ کثیف، میشود فیلم کثیف»؛ «تهیه‌کنندگانی به سینمای ایران آمده‌اند که کارشان پولشویی است و عشقشان عکس یادگاری با سلبریتی‌هاست، خروجی کارشان هم می شود این فیلم‌های آشغال»؛ «سلبریتی‌های ایرانی با پولِ کثیف رشد کرده‌اند و با پولِ کثیف شده‌اند سلبریتی»؛ «ای مردم! تهیه‌کنندگان و سینماگران ایرانی آمده‌اند شما را بچاپند! برای خودتان احترام قائل باشید و نروید و این فیلم‌های ایرانی را نبینید! بروید بیلی‌وایلدر ببینید، ده بار هم اگر «آپارتمان» و «ایرما خوشگله» ‌ی بیلی‌وایلدر را ببینید خسته نمی‌شوید» و ...
این قبیل سخنان غیر معمول «مسعود فراستی» کافی بود تا قبیله ای خاص و صاحب منفعت را عصبانی ساخته و آماده نماید تا بر او بتازند و به واسطه برخی گماشتگان خود، این منتقد سینمایی را مورد عتاب شدید خود قرار دهند.

اما در این میان شاید یکی از جالب ترین این هجمه ها توسط یکی از مدیران پیشین سازمان سینمایی صورت پذیرفت.

«امیرحسین علم الهدی» طی مطلبی در صفحه مجازی خود به صورتی آشکار «مسعود فراستی» را مورد هجمه قرار داده. البته نکته قابل توجه در پُست نگاشته شده توسط این به اصلاح مدیر کِشت شده در روزگار بنفش ملت ایران؛ ربط دادن «فراستی» به بازداشتی های پرونده قدیمی تکثیر فیلم های مستهجن بود. «علم الهدی» در پست خود نوشت: مسعود فراستی ثمره آنچه بر امثال کامبیز کاهه رفت، است!

شاید این نوشته را بتوان به عنوان یک سند از برای روابط نزدیک ایشان و فردی همچون «کامبیز کاهه» تلقی نمود. سندی که می تواند حضور بی قواره «علم الهدی» را با حداقل سواد لازم سینمایی در سازمان سینمایی دولت تدبیر و امید توجیه نموده و معین سازد که پس از حضور «حجت الله ایوبی» به عنوان مدیری ذوب شده در فرهنگ فرانسه و کپی برداری ناشیانه و البته شتابزده او از صنعت سینمای این کشور در تاسیس مجموعه «هنر و تجربه» و ... خشت خامی همچون «امیرحسین علم الهدی» چگونه به سمت مدیر اجرایی و دبیر شورای سیاستگذاری این مجموعه منصوب شد و عملا مجموعه «هنر و تجربه» را به حیاط خلوتی دنج از برای طیفی خاص از سینماگران هنجار شکن و انجام حمایت دولتی از بسیاری تولیدات سینمایی مبتذل مبدل نمود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.